Producenci piwa są świadomi potencjalnych zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dlatego, zrzeszeni w ZPPP Browary Polskie, prowadzą regularne działania, ukierunkowane na kształtowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji napojów alkoholowych oraz ograniczenie dostępu do nich osobom, które nie powinny ich spożywać, tj. kierowcom, kobietom w ciąży oraz niepełnoletnim.
Czytaj więcej„Odpowiedzialny Sprzedawca” – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.
Czytaj więcej„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.
Czytaj więcejW 2011 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji prowadził działania w ramach III edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Program objęty został honorowym patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości.
Czytaj więcejW roku 2010 odbyła się II edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, prowadzonej wspólnie przez Związek Browary Polskie i Komendę Główną Policji. Celem programu jest zwiększenie społecznej dezaprobaty na sprzedaż alkoholu niepełnoletnim oraz zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Czytaj więcejW 2009 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji rozpoczął działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Kampania była kontynuacją projektu „Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!” prowadzonego przez przemysł piwowarski w latach 2003 – 2008.
Czytaj więcej