Producenci piwa są świadomi potencjalnych zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dlatego, zrzeszeni w ZPPP Browary Polskie, prowadzą regularne działania, ukierunkowane na kształtowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji napojów alkoholowych oraz ograniczenie dostępu do nich osobom, które nie powinny ich spożywać, tj. kierowcom, kobietom w ciąży oraz niepełnoletnim.
Czytaj więcejZa skalę tego negatywnego zjawiska odpowiada niska świadomość w zakresie wpływu alkoholu na rozwijający się płód, a także związane z tym przyzwolenie społeczne dla spożywania alkoholu przez kobiety ciężarne. W powszechnym przekonaniu nadal obecny jest stereotyp znikomej szkodliwości, a nawet dobroczynnego wpływu niewielkiej ilości alkoholu na zdrowie kobiety w okresie ciąży. Tymczasem ginekolodzy podkreślają, że nie istnieje „bezpieczna” ilość alkoholu, którą kobieta w ciąży może wypić bez narażania swojego dziecka na ryzyko wad wrodzonych określanych Zespołem FAS, w związku z tym kobiety spodziewające się dziecka winny zachować bezwzględną abstynencję przez cały okres ciąży.
Czytaj więcejBadania Instytutu Transportu Samochodowego ITS oraz dane statystyczne Policji wskazują, że w latach 2000-2012 liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców spadła o ponad połowę (55,4%). Szeroka koalicja firm i instytucji, działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zamierza wykorzystać wzrost świadomości społeczeństwa, aktywizując Polaków do poparcia hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i umieszczenia nalepki z takim napisem na tylnej szybie samochodu.
Czytaj więcej„Odpowiedzialny Sprzedawca” – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.
Czytaj więcejW 2010 roku główne działania podejmowane w ramach akcji edukacyjnej Klub DRIvera przeniesione zostały do social media, gdzie na Facebooku założony został fan page Klubu Dyżurnego Ruchu Imprezowego https://www.facebook.com/klubdrivera. Stworzenie na popularnym portalu społecznościowym platformy skupiającej inicjatywy podejmowane w ramach akcji Klub DRIvera motywowane było chęcią dotarcia do większej ilości młodych ludzi i uczynienia z nich lojalnych ambasadorów idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.
Czytaj więcejZwiązek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie wraz z Radiem Katowice w województwie śląskim przeprowadził wspólną kampanię społeczną przeciwko prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu: „Prowadzący – niepijący!”.
Czytaj więcejBrowary Polskie w dniach 30 listopada – 16 grudnia 2007 roku wprowadzały w życie zasady Bezpiecznego Ruchu Imprezowego w warszawskich klubach i na warszawskich skrzyżowaniach.
Czytaj więcejKampania "Prowadzący - niepijący" była realizowana w Lublinie w dniach 17 kwietnia - 11 maja 2008 roku.
Czytaj więcejW dniach 20 kwietnia – 6 maja 2007 roku w 30 lokalach Krakowa obowiązywał Bezpieczny Ruch Imprezowy. ZPPP Browary Polskie realizowały kampanię „Prowadzący – niepijący”. Swojego poparcia i patronatu kampanii w Krakowie udzielił Prezydent Miasta Pan Jacek Majchrowski, akcja była również wspierana przez Małopolską Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, która przez czas trwania akcji prowadziła wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, zwłaszcza w okolicach nocnych lokali.
Czytaj więcejAkcja Prowadzący – niepijący! rozpoczęła się 10 listopada i trwała przez cztery weekendy (piątek, sobota). Akcja została zorganizowana przez ZPPP Browary Polskie, przebiegała pod Patronatem Prezydenta m. Łodzi – p. Jerzego Kropiwnickiego, przy wsparciu Komendy Głównej Policji, Komendy Wojewódzkiej Policji, organizacji konsumenckiej – Bractwo Piwne oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego.
Czytaj więcejKampania „Prowadzący – niepijący” była prowadzona w dniach 15 marca – 1 kwietnia na ulicach i w największych klubach Poznania. Swojego poparcia i patronatu kampanii w Poznaniu udzielił Prezydent Miasta Ryszard Grobelny, akcja była również wspierana przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu, oraz Zrzeszenie Transportu Prywatnego – Radio Taxi 9622.
Czytaj więcejSwojego poparcia i patronatu kampanii na Pomorzu udzielił Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz Wiceprezydent Sopotu Wojciech Fułek. Program był dodatkowo wspierany przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku. Prowadzone działania zyskały dodatkowe wsparcie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu.
Czytaj więcejCharakterystyczne oznaczenia „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „18- Alkohol tylko dla pełnoletnich” będą od maja 2011 występować rotacyjnie na wszystkich pojedynczych i zbiorczych opakowaniach piwa produkowanego przez browary należące do Związku
Czytaj więcejWyniki badań TNS OBOP wykonane na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w marcu 2006 roku pokazują, że prawie 20 proc. kierowców przynajmniej raz prowadziło samochód pod wpływem alkoholu. Główne powody tego rodzaju zachowania wyłonione w badaniu: Musiałem jakoś wrócić do domu (36 proc.), Wypiłem niedużo, świetnie się czułem (21 proc.), Nie mogłem czekać (11 proc.), Odwoziłem pozostałe osoby (4 proc.).
Czytaj więcej„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.
Czytaj więcejW 2011 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji prowadził działania w ramach III edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Program objęty został honorowym patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości.
Czytaj więcejW roku 2010 odbyła się II edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, prowadzonej wspólnie przez Związek Browary Polskie i Komendę Główną Policji. Celem programu jest zwiększenie społecznej dezaprobaty na sprzedaż alkoholu niepełnoletnim oraz zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Czytaj więcejW 2009 roku Związek Browary Polskie wspólnie z Komendą Główna Policji rozpoczął działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Kampania była kontynuacją projektu „Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!” prowadzonego przez przemysł piwowarski w latach 2003 – 2008.
Czytaj więcejW roku 2008 kampania „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony” została zrealizowana w ramach europejskiego projektu podjętego przez Związek Browary Polskie. Celem złożonego do Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia zobowiązania było propagowanie odpowiedzialnych postaw wśród osób sprzedających alkohol oraz potencjalnych świadków sprzedaży, mogących niejednokrotnie zapobiec nabyciu alkoholu przez osobę nieletnią.
Czytaj więcejDruga edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w latach 2004-5. pod hasłem "Twój sprzeciw ma znaczenie" . Grupą, do której kierowane były działania, byli klienci sklepów, świadkowie sprzedaży, często wykazujący brak zainteresowania wobec problemu udostępniania alkoholu nieletnim. W całej Polsce odbywała się kontrola punktów sprzedaży alkoholu, gdzie przyznawano Certyfikaty Rzetelnego Sprzedawcy oraz Żółte Kartki Ostrzegawcze.
Czytaj więcejPierwsza edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" odbyła się w roku 2003. Jej adresatami byli m.in. sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia na miejscu - restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Art. 15). Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Organizatorom kampanii zależy, aby dorośli reagowali, gdy widzą nastolatków, którym sprzedawany jest alkohol.
Czytaj więcej