O NAS

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Służy firmom zrzeszonym wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku i powinności uczestniczących w nim podmiotów. Dbając o dobre imię branży piwowarskiej, promuje współdziałanie na rzecz kultury i konsumpcji alkoholu i jego odpowiedzialnego spożywania.


CELE

  • Ochrona interesów producentów piwa w Polsce – występowanie z propozycjami, wnioskami nowych rozwiązań prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych do organów władzy rządowej oraz samorządu terytorialnego
  • Reprezentowanie członków wobec administracji rządowej i samorządowej, organizacji społecznych oraz związków zawodowych działających w przemyśle piwowarskim
  • Budowanie właściwego wizerunku branży piwowarskiej i jej produktów
  • Prowadzenie działalności ukierunkowanej na kształtowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu poprzez propagowanie kultury picia oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw mających na celu ograniczenie dostępu osobom nieletnim do wyrobów alkoholowych.

Zarząd

Igor Tikhonov

Prezes Zarządu

Prezes Kompanii Piwowarskiej od października 2018 r. Całe swoje zawodowe życie związany z sektorem FMCG. Karierę w branży piwowarskiej rozpoczął w 2001 r. w firmie SABMiller, gdzie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży, a następnie dyrektora ds. rozwoju strategicznego w Rosji. W 2008 r. został mianowany dyrektorem generalnym spółki zależnej na Ukrainie, a cztery lata później objął stanowisko dyrektora generalnego na Słowacji. W roku 2014 Igor Tikhonov stanął na czele rumuńskiej spółki Ursus Breweries, która pod jego kierownictwem osiągnęła pozycję lidera rynku piwa w Rumunii. Przez ostatnie dwa lata odpowiadał również za rozwój firmy na rynku węgierskim, gdzie dał się poznać jako doświadczony strateg. Pod jego przewodnictwem firma powróciła na ścieżkę wzrostu i zaczęła osiągać rekordowe przychody. Igor Tikhonov ceni sobie pracę z ludźmi. Sukcesy w biznesie porównuje do sportowych zwycięstw – jedne i drugie wymagają wytężonej pracy całego zespołu, a każde osiągnięcie to zastrzyk energii i motywacja do dalszych działań. Chwile spędzone przy piwie mają dla niego szczególną wartość. Uważa, że są najlepszą okazją do przywoływania wspomnień, kultywowania tradycji oraz spędzania czasu w gronie przyjaciół.


Simon Amor

Simon Amor

Wiceprezes Zarządu

Współpracę z Grupą Heineken, głównym akcjonariuszem Grupy Żywiec, rozpoczął w 2016 roku, obejmując funkcję Dyrektora Handlowego w kanale HoReCa oraz członka zespołu zarządzającego Heineken UK. Od lipca 2020 roku, już jako Dyrektor Zarządzający, kierował firmą w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
Przed dołączeniem do Grupy Heineken, pełnił różne funkcje zarządcze w Colgate-Palmolive, w tym rolę Grupowego Dyrektora Sprzedaży Wielkiej Brytanii i Irlandii (2014-2016), Dyrektora Sprzedaży Colgate-Palmolive Australia (2011-2014) oraz Dyrektora ds. Rozwoju Klientów w Colgate-Palmolive Europe (2007-2010).
Jest absolwentem Uniwersytetu w Surrey.


Mieszko Musiał

Wiceprezes Zarządu

Od 2 listopada 2020 r. dyrektor zarządzający i prezes zarządu Carlsberg Polska, a przed objęciem tej funkcji – wiceprezes ds. sprzedaży (od 2016 r.). Mieszko Musiał z branżą piwną jest związany od ponad 20 lat. W firmie Carlsberg pracuje od roku 1998, gdy dołączył do nowo tworzonego zespołu odpowiedzialnego za kluczowych klientów w Browarze Okocim. Stopniowo poszerzał zakres obowiązków, awansując w ramach działu sprzedaży – w roku 2007 został dyrektorem kanału nowoczesnego, a w roku 2010 dyrektorem sprzedaży i dystrybucji. W latach 2015 – 2016 w centrali Grupy Carlsberg w Kopenhadze sprawował rolę dyrektora ds. sprzedaży odpowiedzialnego za region Europy Zachodniej Grupy Carlsberg. Mieszko Musiał jest absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu – NLU w Nowym Sączu. Ukończył także studia podyplomowe MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz był uczestnikiem wielu specjalistycznych kursów, m.in. w INSEAD we Francji. Człowiek wielu pasji, pilot samolotowy i muzyk, dla którego, jak podkreśla, największą wartością jest rodzina.


Bartłomiej Morzycki

Dyrektor Generalny

Z wykształcenia politolog, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2017 r. Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie. W latach 2006 – 2017 pracował w 3M, zajmując stanowisko lidera ds. relacji z sektorem rządowym dla spółek tego koncernu w Polsce. Wcześniej pracował w agencji public relations oraz w instytucjach państwowych: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwie Polityki Społecznej, Sejmie RP. W latach 2011-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Członek Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Rady Organizacji Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.


CZŁONKOWIE ZWYCZAJNI

Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia – 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w browarach, jak również umiejętności doświadczonych piwowarów – sprawiają, że warzone przez Kompanię Piwowarską piwa są cenione w Polsce i za granicą. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczymy się o ludzi i środowisko wokół. Realizując strategię „Postaw na piwo” promuje odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Jest również sponsorem wielu lokalnych drużyn.


Grupa Żywiec

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oferujący najszersze portfolio 13 stylów piwnych, 16 marek i 41 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedna z najcenniejszych polskich marek i jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą również: Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (Polska południowo-wschodnia) i Specjal (Polska północna), Brackie (Polska południowo-zachodnia). Firma prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem). Spółka powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2015 roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, Browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Browarze Zamkowym Cieszyn. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl


Carlsberg Polska

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskiej branży piwowarskiej, będąc jednym z trzech najbardziej znaczących graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen. Ważną częścią oferty są piwa regionalne – Bosman, dostępny w regionie Polski północno-zachodniej oraz Piast oferowany w Polsce południowo-zachodniej. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach o wieloletnich tradycjach piwowarskich, takich jak: Browar Okocim w Brzesku (1845), Browar Bosman w Szczecinie (1848) i Browar Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi około 1300 pracowników. Firma promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, angażuje swoich pracowników w wolontariat, na zasadach wzajemnego poszanowania współpracuje ze swoimi partnerami biznesowymi, działa na rzecz obiegu zamkniętego opakowań, a także odpowiedzialnie gospodaruje wodą oraz energią. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku. Więcej informacji o firmie: www.carlsbergpolska.pl


CZŁONKOWIE WSPIERAJĄCY


Organizacje partnerskie

Należymy do:

1 stycznia 2004 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie przystąpił do europejskiej organizacji browarników The Brewers of Europe. Polska jest pierwszym krajem spośród nowych członków Unii, który przystąpił do wspólnoty browarników przed akcesją.

Od 25 października 2006 roku Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest sygnatariuszem European Road Safety Charter (Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego). Jest to inicjatywa Komisji Europejskiej mająca na celu intensyfikację wysiłków na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach w Europie poprzez większe zaangażowanie różnych instytucji publicznych i niepublicznych, a także sektora biznesowego.

Od 2008 r. ZPPP jest członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, organizacji odpowiadającej za system samoregulacji w dziedzinie reklamy w Polsce. Opiera się on na Kodeksie Etyki Reklamy, opracowanym wspólnie przez przedstawicieli trzech grup tworzących rynek reklamowy w Polsce: reklamodawców, agencje reklamowe i media. Kodeks Reklamowy ZPPP – Browary Polskie został dołączony jako aneks nr 1 (Standardy Reklamy Piwa) do Kodeksu Etyki Reklamy.

Od kwietnia 2016 r. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest członkiem Pracodawców RP, najstarszej i największej organizacji pracodawców w Polsce, działającej od 1989 roku i reprezentującej 12 000 firm zatrudniających łącznie przeszło 5 mln osób.

Z dn. 1 marca 2018 r. ZPPP przystąpił do Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Organizacja ta dąży do poprawy warunków funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce, inicjuje i wspiera działania zmierzające do wyeliminowania z polskiego prawodawstwa ograniczeń działalności gospodarczej przekraczających wymagania UE, co pomaga w wyrównywaniu szans konkurencyjnych pomiędzy polskimi i europejskimi przedsiębiorstwami.

We wrześniu 2019 r. ZPPP przystąpił do Krajowej Izby Gospodarczej. Jest to największa, niezależna organizacja biznesu w Polsce. Powstała w 1990 roku. Reprezentuje największą liczbę przedsiębiorców, łącząc blisko 160 organizacji biznesowych.


Współpracujemy z:

Bractwo Piwne
Towarzystwo Promocji Kultury Piwa.