Dlaczego Polacy pokochali piwa 0,0%? Pozwalają cieszyć się smakiem i aromatem prawdziwego piwa bez rezygnacji z codziennych aktywności. Browarnicy piwa dostrzegają tę potrzebę i doskonalą ofertę piw bezalkoholowych. Pomagają w tym coraz to nowsze technologie, które umożliwiły rozwój tej kategorii w 2017 roku. Od tamtej pory na rynek regularnie trafiają nowe smaki i specjalności bez procentów. Zmiana jest na tyle istotna, że przedstawiciele branży mówią, iż na stałe zmieniła model konsumpcji piwa. O wszystkich faktach i liczbach dotyczących rynku piw 0,0% opowiada raport przygotowany przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie.
Czytaj więcejNielsenIQ kompleksowo opisuje trendy i prezentuje najważniejsze dane dotyczące rynku piwa w 2021 roku. Wyzwania, które przyniosła pandemia oraz presja rosnących kosztów znalazły swoje odzwierciedlenie w liczbach - w 2021 roku rynek piwa skurczył się pod względem wartości i wolumenu. Mimo trudności piwowarzy rozwijają pozytywne trendy konsumenckie - rośnie popularność piw bezalkoholowych i piw premium.
Czytaj więcejFirma Deloitte opracowała raport pn. „Podsumowanie analizy wybranych wskaźników wpływu przemysłu piwowarskiego na polską gospodarkę i otoczenie”, z którego wynika, że mimo ogromnych wyzwań rynkowych i gospodarczych związanych z pandemią, branża piwowarska pozostaje silnym i stabilnym sektorem polskiego przemysłu. Warzenie i sprzedaż piwa generują znaczące wpływy do budżetu państwa i mogą odegrać ważną rolę w powrocie na ścieżkę wzrostu gospodarczego.
Czytaj więcejPrzedstawiamy infografikę ukazującą polską branżę piwowarską w trzech aspektach: znaczenie gospodarcze, opodatkowanie i trendy konsumenckie.
Czytaj więcejPrzedstawiamy infografikę na temat butelki zwrotnej, opakowania najbardziej przyjaznego środowisku. Zanim trafi do recyklingu, butelka może krążyć w obiegu średnio 20 razy. Branża piwowarska jako jedyny sektor przemysłu w Polsce powszechnie korzysta z tej możliwości.
Czytaj więcejRaport wskazuje na najważniejsze problemy, z jakimi w dobie pandemii koronawirusa zmaga się przemysł piwowarski oraz wszystkie sektory zaangażowane w produkcję i sprzedaż piwa w Polsce. Raport został przygotowany pod auspicjami Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie we współpracy z reprezentantami browarów regionalnych i rzemieślniczych.
Czytaj więcejPrzedstawiamy infografikę ukazującą polską branżę piwowarską w trzech aspektach: znaczenie gospodarcze, opodatkowanie i trendy konsumenckie.
Czytaj więcejZ okazji 20 lat istnienia Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie prezentujemy przegląd 20 najważniejszych inicjatyw podejmowanych przez Związek w minionych dwóch dekadach. Dotyczą one takich obszarów jak społeczna odpowiedzialność, współpraca z różnymi podmiotami i członkostwo w organizacjach, rozwój kultury piwnej w Polsce, czy wpływ branży piwnej na gospodarkę i otoczenie.
Czytaj więcejRaport ukazuje rolę ekonomiczną, jaką branża piwowarska odgrywa w polskiej gospodarce, a także w jaki sposób wpływa na rozwój gospodarek lokalnych w obszarach: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym oraz realizuje cele Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Czytaj więcejJeśli piwo, to podczas kameralnych spotkań z przyjaciółmi, jeśli wino, to w rodzinnym gronie, jeśli zaś wódka, to najczęściej na imprezie – tak w świetle wyników najnowszych badań CBOS piją alkohol dorośli Polacy. Choć najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce jest piwo, Polakom najczęściej zdarza się upijać wódką. Pijąc wódkę przeciętny konsument spożywa jednorazowo niemal dwa razy więcej czystego alkoholu niż pijąc piwo i prawie trzy razy więcej czystego alkoholu niż wtedy, gdy pije wino.
Czytaj więcejWnioski z badania „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w listopadzie 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejWnioski z badania „Konsumpcja piwa a spędzanie wolnego czasu”, przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w kwietniu 2015 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejWnioski z badania „Konsumpcja piwa a spędzanie wolnego czasu”, przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w kwietniu 2015 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejZbadano zawartość ksantohumolu (XN) w 27 piwach polskich oraz dla porównania w 8 wybranych piwach niemieckich. Do wydzielenia analitu zastosowano ekstrakcję micelarną. Jego zawartość oznaczono za pomocą wysoko sprawnej chromatografii cieczowej z detekcją diodową (HPLC-DAD). W celu pełnej charakterystyki piw określono ich właściwości fizykochemiczne i zbadano zależność pomiędzy tymi właściwościami a zawartością XN, która w piwach polskich mieściła się w zakresie 0,006-0,22 mg/L. Największą ilość XN stwierdzono w piwach ciemnych oraz jasnych niefiltrowanych o zawartości ekstraktu powyżej 12,5% mas.
Czytaj więcejWedług badań z roku 2005, oceniających skuteczność i postrzeganie akcji ZPPP Browary Polskie "Alkohol – nieletnim wstęp wzbroniony", wynika m.in., że w miejscowościach, w których prowadzona była akcja (Warszawa, Białystok, Kościerzyna), procent sklepów, w których osobie nieletniej sprzedano alkohol, był znacząco niższy niż w innych ośrodkach.
Czytaj więcejCelem badania było określenie stopnia zauważenia i zapamiętania poszczególnych elementów akcji, ocena skuteczności prowadzonych działań przez odbiorców akcji, a także zbadanie postaw wobec spożywania alkoholu i prowadzenia pojazdów po jego spożyciu. W opinii 59 proc. respondentów akcja dobrze spełniała zadanie, uświadamiania osobom spożywającym alkohol, że nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu.
Czytaj więcejZ badań Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, opublikowanych w "Rynach Alkoholowych" 1 czerwca 2007 r., wynika, że trzy czwarte osób pijących alkohol to amatorzy piwa. Obecnie nie ma na tym rynku wyraźnego lidera, a udziały poszczególnych marek piwa są porównywalne.
Czytaj więcejBadanie miało na celu poznanie poglądów Polaków na temat problemu sprzedaży alkoholu nieletnim. Respondentów pytano, czy sprzedaż alkoholu nieletnim to negatywne zjawisko, czy nieletni w Polsce maja łatwy dostęp do alkoholu, czy badani byli świadkami sprzedaży alkoholu nieletnim. Zadano również pytanie o ocenę idei penalizacji sprzedaży alkoholu nieletnim oraz o stosunek do sprzedaży nieletnim piwa.
Czytaj więcejOpublikowany przez The Brewers of Europe i Ernst & Young raport “The Contribution Made by Beer to European Economy” podsumowuje kondycję polskiej i europejskiej branży piwowarskiej w 2010 roku.
Czytaj więcejJedną z charakterystycznych cech osobowości człowieka jest naturalny pociąg do alkoholu i jak wskazuje tysiącletnia tradycja jest on nadal aktualny. Procesy fermentacji i zwyczaj spożywania alkoholu jest od niepamiętnych czasów związany z historia rozwoju ludzkości i cywilizacji.
Czytaj więcejKonsumenci spożywając piwo z uwagi na jego walory smakowe, często nie są świadomi unikalnych walorów odżywczych i zdrowotnych tego napoju. A piwo w swoim składzie zawiera wiele związków korzystnie oddziaływujących na zdrowie, i jeśli jest spożywane z umiarem nie powoduje negatywnych skutków dla organizmu człowieka.
Czytaj więcej20 września br. w Brukseli odbyło się 6 Sympozjum „Piwo i Zdrowie” w czasie którego czołowi europejscy naukowcy i eksperci pokazywali, iż umiarkowane spożywanie piwa przez osoby dorosłe może być elementem zdrowego stylu życia.
Czytaj więcej