Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego był gospodarzem spotkania, podczas którego poinformowano o wprowadzeniu oznaczenia „18+” na opakowania piw bezalkoholowych oraz o zmianie oznaczeń odpowiedzialnościowych branży na opakowaniach piw alkoholowych. W debacie poświęconej odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu udział wzięli: dr Aleksandra Piotrowska, prof. Andrzej Fal i prof. Bolesław Rok.
Czytaj więcejKonferencja prasowa „Ile warzy / waży polskie piwo?” poświęcona prezentacji nowej edycji raportu wpływu ekonomicznego branży piwowarskiej na polską gospodarkę.
Czytaj więcej11 czerwca 2019 r. odbył się w Warszawie III Kongres Pracowników Branży Piwowarskiej. Głównymi tematami Kongresu były przyszłość branży piwowarskiej w obliczu wyzwań klimatycznych oraz wpływ rozwiązań regulacyjnych i trendów konsumenckich na rynek piwa w Polsce i w Europie.
Czytaj więcej7 czerwca 2018 r. w Warszawie odbył się II Kongres Pracowników Branży Piwowarskiej. Główne tematy Kongresu to wpływ branży piwowarskiej na polską gospodarkę oraz przyszłość tej gałęzi przemysłu w kontekście stojących przed nią wyzwań ekonomicznych i społecznych.
Czytaj więcejZachowanie stabilnego otoczenia regulacyjnego jest kluczowe dla dalszego rozwoju przemysłu piwowarskiego w Polsce i utrzymania miejsc pracy w sektorze - to główny postulat, który wybrzmiał podczas Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej, zorganizowanego 13 września w Ministerstwie Rozwoju przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie i Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich przy udziale partnera społecznego NSZZ „Solidarność” Przemysłu Spożywczego.
Czytaj więcejCo sprawia, że średnia stawka akcyzy na mocne alkohole w Unii Europejskiej jest trzy razy wyższa niż na piwo? Eksperci Europe Economics obliczyli, że „czyste procenty” pochodzące z piwa są średnio dwuipółkrotnie droższe w produkcji niż te z mocnych alkoholi. Przeciętny koszt otrzymania litra czystego alkoholu w piwie wynosi 16,54 Euro, podczas gdy w napojach spirytusowych – 6,65 Euro[1]. To z tego powodu, aby zrównać rynkowe szanse obu trunków, większość krajów Unii Europejskiej obciąża wódkę odpowiednio wyższą akcyzą.
Czytaj więcejPonad 3,6 mld zł (840 mln Euro) rocznie wpływa do budżetu państwa z tytułu podatku akcyzowego od piwa płaconego przez polskie browary. To drugi – po Wielkiej Brytanii (4 449 mln Euro), a przed Francją (830 mln Euro) i Niemcami (619 mln Euro) – najwyższy wynik w Unii Europejskiej. Kwota, jaką w formie akcyzy odprowadza do skarbu państwa branża piwowarska wystarczyłaby na pokrycie kosztów rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”.
Czytaj więcejJeśli piwo, to podczas kameralnych spotkań z przyjaciółmi, jeśli wino, to w rodzinnym gronie, jeśli zaś wódka, to najczęściej na imprezie – tak w świetle wyników najnowszych badań CBOS piją alkohol dorośli Polacy. Choć najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce jest piwo, Polakom najczęściej zdarza się upijać wódką. Pijąc wódkę przeciętny konsument spożywa jednorazowo niemal dwa razy więcej czystego alkoholu niż pijąc piwo i prawie trzy razy więcej czystego alkoholu niż wtedy, gdy pije wino.
Czytaj więcej2 proc. – o tyle urósł w minionym roku rodzimy rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Królem rynku jest nadal lager kupowany najczęściej w lokalnych sklepach, dla których piwo jest jednym z podstawowych źródeł dochodu.
Czytaj więcejZ danych browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie wynika, że w 2015 r. do produkcji piwa wykorzystały one niemal 228 tys. ton surowców rolniczych pochodzących z krajowych upraw. Kwota przeznaczona na ich zakup – 380 mln zł – trafiła do lokalnych dostawców chmielu i browarnych odmian zbóż. Uprawa tych dwóch surowców niezbędnych do produkcji złotego trunku daje pracę i zapewnia dochód 40 tysiącom polskich rolników
Czytaj więcejLetnie miesiące to dla producentów piwa najbardziej intensywny czas w ciągu roku, także pod względem reklamowym. Według nowego, dziewiętnastego z kolei raportu Instytutu Monitorowania Mediów, analizującego zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy, między lipcem a wrześniem piwowarzy wyemitowali 144 nowe przekazy reklamowe. To więcej niż w całym pierwszym półroczu, ale o jedną czwartą mniej niż w analogicznym kwartale 2015 r. Według raportu tegoroczna letnia ofensywa reklamowa branży piwowarskiej była w stu procentach etyczna.
Czytaj więcejPonad 200 gości zgromadził Polski Kongres Browarniczy odbywający się w Warszawie w dniach 17-18 października 2016 r. Wydarzenie objęte honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju poświęcone było między innymi prezentacji przemian, jakich doświadczyła branża piwowarska w ciągu ostatnich 25 lat, a także nakreśleniu perspektyw i wyzwań stojących przed producentami złocistego trunku. Zwieńczeniem dwudniowego spotkania browarników, współorganizowanego przez Browary Regionalne Jakubiak, Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, była uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród Piwne Pozytywy oraz ogłoszeniem wyników profesjonalnego konkursu piw Good Beer 2016.
Czytaj więcejPonad 100 naukowców i technologów piwowarstwa z całego świata od wczoraj obraduje we Wrocławiu w ramach tegorocznego Sympozjum organizowanego przez Europejską Konwencję Piwa. Tematem odbywającego się po raz pierwszy w Polsce wydarzenia są nowoczesne technologie w produkcji brzeczki.
Czytaj więcejDwa Stadiony Narodowe albo osiem regionalnych portów lotniczych można wybudować ze środków, które co roku wpływają do budżetu z akcyzy od piwa. Rocznie jest to około 3,5 mld złotych. Akcyza stanowi tylko jedną trzecią wpływów budżetowych, jakie generuje polskie piwo. Z opublikowanego przez The Brewers of Europe raportu The Contribution made by Beer to the European Economy wynika, że budżet państwa zyskuje dzięki piwu łącznie blisko 10 mld złotych rocznie. Warzenie, dystrybucja i sprzedaż piwa napędzają krajową gospodarkę - oprócz wpływów budżetowych branża generuje 205 tys. miejsc pracy, a także buduje wartość eksportu polskich napojów alkoholowych, których piwo jest liderem.
Czytaj więcejPrzypadający na przełom wiosny i lata start sezonu piwnego to czas, w którym oprócz apetytu konsumentów na złocisty trunek rośnie aktywność reklamowa piwowarów. W drugim kwartale br. producenci piwa zrzeszeni w Związku Browary Polskie wyemitowali 80 nowych reklam. To o jedną trzecią więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 r., ale o połowę mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. Według analiz Instytutu Monitorowania Mediów, wszystkie przekazy reklamowe wyemitowane między 1 kwietnia a 30 czerwca były zgodne z wytycznymi Kodeksu Etyki Reklamy.
Czytaj więcejNastolatki i alkohol to temat, wokół którego nie cichnie społeczna dyskusja. Dlaczego niepełnoletni sięgają po alkohol? Kto i w jaki sposób kształtuje ich stosunek do alkoholu? Wreszcie - czy można uchronić młodzież przez przedwczesnym kontaktem z alkoholem? Z próbą odpowiedzi na te pytania zmierzyli się eksperci uczestniczący w konferencji, która odbyła się 6 lipca br. w Centrum Prasowym PAP. Pretekstem do spotkania były wyniki badania „Postawy młodzieży wobec alkoholu”, zrealizowanego przez CBOS na zlecenie Związku Browary Polskie. Zaproszenie do dyskusji, poprowadzonej przez Justynę Golonko, dziennikarkę radiowej Jedynki, przyjęło troje uznanych ekspertów: dr Aleksandra Piotrowska - psycholog rozwojowy, dr Adam Kłodecki – certyfikowany terapeuta uzależnień oraz Marcin Herrmann – analityk, który prowadził badania z ramienia CBOS.
Czytaj więcejZ policyjnych statystyk wynika, że w ubiegłym roku pijani kierowcy spowodowali o 15 proc. mniej wypadków, w których poszkodowanych zostało o ponad jedną szóstą (15 proc.) mniej osób niż w roku 2014. Prowadzący pod wpływem alkoholu odpowiadali za co 17 wypadek z winy kierującego (5,8 proc.), stanowiąc mniejsze zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze niż kierowcy nieprzestrzegający pierwszeństwa przejazdu, niedostosowujący prędkości do panujących warunków czy zachowujący się nieprawidłowo wobec pieszych uczestników ruchu.
Czytaj więcejMiniony rok w ocenie piwowarów, trendy i perspektywy branży w nadchodzących latach, rola poszczególnych kanałów sprzedaży w dystrybucji piwa oraz znaczenie sektora piwowarskiego dla gospodarki – to główne tematy konferencji, która odbyła się 10 marca br. w siedzibie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Czytaj więcejKampania „W ciąży nie piję alkoholu” jako przykład dobrych praktyk w obszarze przeciwdziałania spożywaniu alkoholu przez kobiety w ciąży – 8. Konferencja Naukowa „Young Women w ginekologii, endokrynologii, psychiatrii i prawie”
Czytaj więcejW ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 r. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu.
Czytaj więcejThe Brewers of Europe opublikowały kolejną edycję podsumowania ”Beer Statistics”. 3 listopada europejska organizacja piwowarów The Brewers of Europe (Browary Europejskie) opublikowała kolejną edycję podsumowania ”Beer Statistics” (statystyki piwne), które przytacza dane za rok 2014 oraz wskazuje na trendy od roku 2009, w 28 krajach członkowskich UE.
Czytaj więcej18 września, w Światowym Dniu Odpowiedzialności Branży Piwowarskiej, na Zamku Królewskim w Warszawie Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego już po raz trzeci wręczył nagrody Piwne Pozytywy. Tegoroczna edycja gali zgromadziła blisko 100 wyjątkowych osób reprezentujących różne dziedziny życia społecznego. Swoją obecnością wydarzenie uświetnili m.in. przedstawiciele parlamentu, agend rządowych, środowiska medycznego, instytucji publicznych, stowarzyszeń producenckich i organizacji pozarządowych.
Czytaj więcejArtykuł przygotowany przez dr inż. Marka Zdaniewicza, dr inż. Edytę Kordialik-Bogacką, dr inż. Aleksandra Poredę. W 2015 roku organizację Kongresu EBC ponownie powierzono Portugalii. XXXV Kongres EBC odbył się w dniach 24-28 maja w słonecznym Porto.
Czytaj więcejWnioski z badania „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w listopadzie 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejWnioski z badania „Konsumpcja piwa a spędzanie wolnego czasu”, przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w kwietniu 2015 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejWnioski z badania „Konsumpcja piwa a spędzanie wolnego czasu”, przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w kwietniu 2015 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.
Czytaj więcejPoczątek sezonu urlopowego to dobry moment, by wszystkim ruszającym w drogę przypomnieć, że oprócz przepisów drogowych każdego kierowcę obowiązuje odpowiedzialna postawa oraz bezwzględna trzeźwość za kółkiem. Hasła te stały się punktem wyjścia dla kampanii muralowej, którą przygotował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji w ramach II edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.
Czytaj więcej9 czerwca w siedzibie Komendy Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kolejną, piątą już edycję kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. Przedstawiono na niej nowe, uniwersalne, nieodpłatne narzędzie szkoleniowe dla sprzedawców – internetową platformę „Odpowiedzialny Sprzedawca"
Czytaj więcejW dniu 11 kwietnia na Politechnice Łódzkiej odbyła się uroczysta Gala Bractwa Piwnego - Towarzystwa Promocji Kultury Piwa. Impreza stanowiła kulminacyjną część trwających kilka dni obchodów 20-lecia Bractwa oraz 25-lecia Europejskiej Unii Konsumentów Piwa (EBCU). Stąd obecność na niej wielu międzynarodowych gości. EBCU jest jedyną branżową organizacją zrzeszającą konsumentów i „głosem” piwoszy przed instytucjami unijnymi.
Czytaj więcej3 dni, 300 nalewaków, z ponad 130 browarów i ponad 50 000 miłośników piwa. Tak w wielkim skrócie można opisać 6. Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa, który od lat utrzymuje miano największego festiwalu piwnego w Polsce. Nieodłącznym elementem wydarzeń promujących różnorodność stylów piwnych i kulturę piwną jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dlatego na uczestników tegorocznej edycji Festiwalu czekały między innymi stoiska kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Pozory mylą, dowód nie”, przy których promowano odpowiedzialną konsumpcję i sprzedaż alkoholu.
Czytaj więcejPiwo to trunek smaczny, aromatyczny, orzeźwiający, a nawet … upiększający! Przekonali się o tym blogerzy i dziennikarze, którzy 26 marca licznie przybyli do Food Lab Studio na warsztaty zorganizowane przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w ramach kampanii „Love Beer”.
Czytaj więcej26 lutego, w Akademii Kulinarnej Whirlpool w Warszawie odbyły się pierwsze warsztaty kulinarne w ramach kampanii „Love Beer”, prowadzonej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Czytaj więcejDnia 4 lutego 2015roku, w siedzibie Państwowej Agencji Prasowej w Warszawie odbyła się dyskusja nad wnioskami ujętymi w raporcie „Polityka prewencyjna wobec nietrzeźwych kierowców w Polsce w latach 2006-2013”, opracowanym przez Instytut Transportu Samochodowego. Skrót raportu znajduje się w załączonym pliku.
Czytaj więcejPiwne Pozytywy 2014 – nagrody polskiej branży piwowarskiej, zostały przyznane 7 października na Zamku Królewskim w Warszawie. Tegoroczna edycja gali, której inicjatorem i gospodarzem jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie - zgromadziła niemal 100 osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele Sejmu i Senatu, agend rządowych, środowiska medycznego, instytucji publicznych, organizacji producenckich oraz pracowników browarów.
Czytaj więcej9 września w Sejmie, z okazji obchodów Światowego Dnia FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy), odbyła się z inicjatywy Podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego konferencja „FAS jako problem zdrowia publicznego. Wyzwania dla polityki zdrowotnej i społecznej”. Wśród osób biorących udział w spotkaniu znaleźli się między innymi przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, Narodowego Funduszu Zdrowia, Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, PARPA, organizacji pozarządowych działających w obszarze macierzyństwa oraz przemysłu alkoholowego.
Czytaj więcejZbadano zawartość ksantohumolu (XN) w 27 piwach polskich oraz dla porównania w 8 wybranych piwach niemieckich. Do wydzielenia analitu zastosowano ekstrakcję micelarną. Jego zawartość oznaczono za pomocą wysoko sprawnej chromatografii cieczowej z detekcją diodową (HPLC-DAD). W celu pełnej charakterystyki piw określono ich właściwości fizykochemiczne i zbadano zależność pomiędzy tymi właściwościami a zawartością XN, która w piwach polskich mieściła się w zakresie 0,006-0,22 mg/L. Największą ilość XN stwierdzono w piwach ciemnych oraz jasnych niefiltrowanych o zawartości ekstraktu powyżej 12,5% mas.
Czytaj więcejRzetelna i kompleksowa baza danych o zdarzeniach drogowych jest podstawą do identyfikacji głównych problemów bezpieczeństwa ruchu drogowego. To także punkt wyjścia do planowania działań prewencyjnych mających na celu ograniczenie liczby wypadków oraz ich skutków.
Czytaj więcejW dniu 11 marca 2014 roku Komisja ds. Środowiska, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności Parlamentu Europejskiego przyjęła Rozporządzenie w sprawie Strategii UE ds. Alkoholu. Ponadnarodowa organizacja The Brewers of Europe potwierdza zobowiązanie Browarów do działań przeciw szkodom wyrządzanym przez nadmierną konsumpcję alkoholu.
Czytaj więcejLaureatem III edycji międzynarodowego konkursu fotograficznego Faces of Brewing został Polak, autor zdjęcia „Social Lubricant”. Wręczenie nagrody oraz prezentacja wyróżnionego zdjęcia odbyło się 4 grudnia podczas gali Beer Serves Europe – wydarzenia europejskiej branży piwowarskiej organizowanego cyklicznie w Brukseli. Oficjalny patron konkursu, polskie browary zrzeszone w Związku Browary Polskie, ufundowały dodatkową nagrodę dla najlepszego zdjęcia nadesłanego z Polski.
Czytaj więcej69 marek piwa, 12 stylów piwnych, grono ekspertów oraz znakomitych osobistości w jednym miejscu – gala Piwnych Pozytywów 2013 za nami. Pomysłodawca wydarzenia – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, skupiający liderów rynku – Carlsberg Polska, Grupę Żywiec, Kompanię Piwowarską w ten sposób prezentuje bogactwo kultury złotego trunku!
Czytaj więcejOpublikowany przez The Brewers of Europe i Ernst & Young raport “The Contribution Made by Beer to European Economy” podsumowuje kondycję polskiej i europejskiej branży piwowarskiej w 2010 roku.
Czytaj więcejNajważniejsze konkluzje Sympozjum prezentujemy w załączonym pliku. Więcej materiałów dostępnych jest na stronie sympozjum - www.beerandhealth.eu
Czytaj więcejBadanie miało na celu poznanie poglądów Polaków na temat problemu sprzedaży alkoholu nieletnim. Respondentów pytano, czy sprzedaż alkoholu nieletnim to negatywne zjawisko, czy nieletni w Polsce maja łatwy dostęp do alkoholu, czy badani byli świadkami sprzedaży alkoholu nieletnim. Zadano również pytanie o ocenę idei penalizacji sprzedaży alkoholu nieletnim oraz o stosunek do sprzedaży nieletnim piwa.
Czytaj więcejZ badań Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, opublikowanych w "Rynach Alkoholowych" 1 czerwca 2007 r., wynika, że trzy czwarte osób pijących alkohol to amatorzy piwa. Obecnie nie ma na tym rynku wyraźnego lidera, a udziały poszczególnych marek piwa są porównywalne.
Czytaj więcejWedług badań z roku 2005, oceniających skuteczność i postrzeganie akcji ZPPP Browary Polskie "Alkohol – nieletnim wstęp wzbroniony", wynika m.in., że w miejscowościach, w których prowadzona była akcja (Warszawa, Białystok, Kościerzyna), procent sklepów, w których osobie nieletniej sprzedano alkohol, był znacząco niższy niż w innych ośrodkach.
Czytaj więcejCelem badania było określenie stopnia zauważenia i zapamiętania poszczególnych elementów akcji, ocena skuteczności prowadzonych działań przez odbiorców akcji, a także zbadanie postaw wobec spożywania alkoholu i prowadzenia pojazdów po jego spożyciu. W opinii 59 proc. respondentów akcja dobrze spełniała zadanie, uświadamiania osobom spożywającym alkohol, że nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu.
Czytaj więcejJedną z charakterystycznych cech osobowości człowieka jest naturalny pociąg do alkoholu i jak wskazuje tysiącletnia tradycja jest on nadal aktualny. Procesy fermentacji i zwyczaj spożywania alkoholu jest od niepamiętnych czasów związany z historia rozwoju ludzkości i cywilizacji.
Czytaj więcejKonsumenci spożywając piwo z uwagi na jego walory smakowe, często nie są świadomi unikalnych walorów odżywczych i zdrowotnych tego napoju. A piwo w swoim składzie zawiera wiele związków korzystnie oddziaływujących na zdrowie, i jeśli jest spożywane z umiarem nie powoduje negatywnych skutków dla organizmu człowieka.
Czytaj więcej