Dla mediów

23 października 2024

Polacy płacą wyższe podatki od piwa niż Niemcy i Czesi razem wzięci

Polska jest największym po Francji płatnikiem akcyzy od piwa w Unii Europejskiej. W 2022 r. polskie browary wpłaciły do budżetu państwa kwotę 781 mln EUR, czyli więcej niż browary czeskie i niemieckie razem wzięte.

Czytaj więcej
30 sierpnia 2024

Od 20 lat branża piwowarska propaguje odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu

Producenci piwa są świadomi potencjalnych zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dlatego, zrzeszeni w ZPPP Browary Polskie, prowadzą regularne działania, ukierunkowane na kształtowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji napojów alkoholowych oraz ograniczenie dostępu do nich osobom, które nie powinny ich spożywać, tj. kierowcom, kobietom w ciąży oraz niepełnoletnim.

Czytaj więcej
30 sierpnia 2024

Koncepcja rozszerzonej odpowiedzialności producenta

Związek Pracodawców EKO-PAK, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz Związek Pracodawców „Browary Polskie” przedstawiły wspólną koncepcję wdrożenia zasad Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta w Polsce zapewniającą efektywność i przejrzystość systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Zakłada ona m.in. ogólnopolskie standardy jakościowe selektywnej zbiórki, ścisłą współpracę organizacji Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta z gminami i sortowniami oraz pełną jawność i szczegółowość kosztów oraz przychodów w gospodarce odpadami opakowaniowymi z uwzględnieniem zasady kosztu netto. Producenci deklarują gotowość do ponoszenia kosztów nie tylko odbioru i przygotowania do recyklingu odpadów opakowaniowych z selektywnej zbiórki, ale i wysortowywania odpadów nadających się do recyklingu z odpadów zmieszanych. Wynika to z filozofii gospodarki o obiegu zamkniętym i szacunku dla zasobów naturalnych.

Czytaj więcej
13 sierpnia 2024

Odpowiedzialny sprzedawca alkoholu – rusza szkolenie online

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie udostępnia bezpłatne szkolenie dla pracowników handlu i gastronomii, które pomaga asertywnie odmawiać sprzedaży alkoholu niepełnoletnim i nietrzeźwym.

Czytaj więcej
31 lipca 2024

Piwa bezalkoholowe ratują rynek

Nawet kumulacja dobrej pogody, korzystnego układu długich weekendów oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej nie pomogły w odbiciu na rynku piwa.

Czytaj więcej
4 marca 2024

System kaucyjny do poprawki!

Organizacje reprezentujące branżę napojową oraz handel detaliczny, czyli podmioty zobowiązane do realizacji postanowień ustawy o systemie kaucyjnym, apelują o przyjęcie kluczowych poprawek legislacyjnych mających na celu zapewnienie szczelności i efektywnego działania ogólnopolskiego systemu kaucyjnego na opakowania po napojach. Polski system będzie drugim największym dotychczas w Europie, dlatego tak istotne jest uniknięcie chaosu przy jego uruchamianiu. Przyjęta jeszcze przez poprzedni rząd ustawa zakłada istnienie wielu operatorów, ale stwarza warunki do szybkiej organizacji tylko tym, którzy obowiązków nie mają, natomiast producentów zostawia z licznymi przeszkodami formalnymi i operacyjnymi.

Czytaj więcej
13 lutego 2024

Piwo kolejny rok na minusie. Jak przerwać złą passę polskich browarów?

Rok 2023 był najgorszym dla producentów piwa na przestrzeni ostatnich lat. Wg NielsenIQ, sprzedaż spadła o 6,9%. Polacy kupili aż 400 milionów półlitrowych butelek i puszek piwa mniej niż w 2022 roku! To skumulowany efekt pandemii, podwyżek akcyzy, wojny w Ukrainie i inflacji kosztów, które łącznie doprowadziły do wzrostu cen i spadku popytu. Branża piwowarska ma fundamentalne znaczenie dla sektora rolno-spożywczego, tworząc tysiące miejsc pracy i generując wielomiliardowe zakupy i wpływy podatkowe. By wrócić do wzrostu, browary potrzebują stabilnego otoczenia regulacyjnego i lepszych nastrojów konsumentów.

Czytaj więcej
4 sierpnia 2023

Za co konsumenci cenią piwo z polskich browarów? Wyniki badania

Sezon na letnie spotkania przy orzeźwiającym napoju z pianką trwa. Konsumenci mogą wybierać spośród bogatej oferty piw - specjalności, piw smakowych, chmielowych trunków z zawartością procentów oraz nisko- i bezalkoholowych. Ale czy Polacy doceniają piwo wyprodukowane w polskich browarach? Czy powiedzenie „cudze chwalicie, swego nie znacie” dotyczy miłośników złotego trunku? Sprawdziła to agencja badawcza SW Research w badaniu opinii , przeprowadzonym w lipcu br. na zlecenie ZPPP Browary Polskie.

Czytaj więcej
18 lipca 2023

Katastrofalne skutki projektu ustawy dot. systemu kaucyjnego

Sejm głosami PiS przyjął projekt ustawy dot. systemu kaucyjnego, który nakłada wielomiliardowe kary na branżę piwowarską od 2025 r. W efekcie piwo w butelce zwrotnej podrożeje o 10 złotych. Posłowie PiS odrzucili wszystkie poprawki, które mogłyby uratować konsumentów przed drastycznymi podwyżkami cen.

Czytaj więcej
18 kwietnia 2023

Odpowiedzialnie, czyli jak? Branża piwowarska wprowadza nowe oznaczenia na piwie

Producenci piwa zrzeszeni w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie wprowadzają bardziej czytelne i widoczne dla konsumentów oznaczenia odpowiedzialnościowe, na każde opakowanie piwa oraz do przekazów reklamowych. Dotychczasowe znaki z hasłami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu” zastąpią piktogramy, ilustrujące te przekazy. Zmiana obejmie również zyskujące na popularności „zerówki”, na których pojawi się znak „18+”.

Czytaj więcej
1 marca 2023

NielsenIQ: Rynek piwa w Polsce w 2022 r.

Inflacja, wysokie koszty produkcji i obniżone nastroje konsumenckie znalazły swoje odzwierciedlenie w wynikach branży za 2022 rok, opracowanych przez NielsenIQ.

Czytaj więcej
28 lutego 2023

Kryzys nie oszczędza browarów. Co dalej z polskim piwem?

Choć mogłoby się wydawać, że po trudnym, pandemicznym czasie branżę piwowarską czeka odbicie, to na próżno szukać go w wynikach za 2022 rok. Inflacja, wysokie koszty produkcji i obniżone nastroje konsumenckie silnie uderzyły w rynek browarniczy, powodując, że choć wartość rynku wzrosła, to wolumen sprzedanego piwa prawie nie drgnął, w porównaniu do roku 2021. Na tle negatywnych dla branży okoliczności, zauważalne jest jednak pozytywne zjawisko - rozwój trendu NoLo (zbitek słów no alcohol, low alcohol, który opisuje napoje nisko- i bezalkoholowe).

Czytaj więcej
16 września 2022

Czy z piwnej mapy Polski zaczną znikać browary?

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research zrealizowała badanie nastrojów branży piwowarskiej. Dotychczasowe doniesienia o załamaniu rynku znajdują odzwierciedlenie w deklaracjach firm – 94 proc. browarów ocenia realia prowadzenia działalności jako gorsze, nawet w porównaniu do okresu lockdownów związanych z pandemią, a co czwarty browar rozważa zamknięcie działalności. Przedstawiciele branży wskazują na konkretne warunki, dzięki którym sytuacja mogłaby ulec poprawie. Jednocześnie wątpią, że powrót na dawną ścieżkę rozwoju jest jeszcze możliwy.

Czytaj więcej
6 lipca 2022

Browary w Europie podsumowują wyniki po dwóch latach pandemii. Raport Europe Economics

Europejski przemysł piwowarski nadal nie odrobił strat z pandemii COVID-19. Browary w Europie zakończyły 2021 rok z poziomem produkcji o 11 proc. mniejszym niż w 2019 roku – ostatnim sezonie przed pandemią, mniejszą o 250 tys. liczbą miejsc pracy i wpływami do budżetów państw z tytułu podatków o 13 proc. poniżej wartości z 2019 roku. Gastronomia i turystyka, które mają kluczowe znaczenia dla rynku piwa w Europie to najbardziej poszkodowane przez pandemię sektory gospodarki. Pomimo pełnego otwarcia branży HoReCa w 2. połowie 2021, europejskim piwowarom nadal nie udało się odrobić strat z dwóch trudnych dla rynku lat.

Czytaj więcej
6 lipca 2022

Początek 2022 roku pogłębił spadki sprzedaży piwa. Branża piwowarska apeluje do rządu o wstrzymanie podwyżki akcyzy zaplanowanej na lata 2023 – 2027

Początek 2022 roku przyniósł kolejne złe wieści dla branży piwowarskiej. Sprzedaż piwa w I kwartale br. spadła o ok. 4 proc. w ujęciu ilościowym rok do roku. Podwyżki podatku akcyzowego, presja rosnących koszów, coraz wyższa inflacja i negatywne nastroje konsumentów, to główne czynniki sprawiające, że piwowarzy mają coraz mniej powodów do optymizmu.

Czytaj więcej
24 marca 2022

Wysokie inflacja i akcyza oraz COVID ciągną rynek piwa w dół. Branża piwowarska notuje najgorsze wyniki od 10 lat

Powody kurczenia się rynku piwa coraz trudniej zliczyć na placach jednej ręki. Od kilku lat browarnicy wskazują na ogromną presję rosnących kosztów – energii, opakowań, surowców i pracy. Od 2020 roku branża doświadczyła dwóch 10% podwyżek podatku akcyzowego. Kolejne podwyżki akcyzy zapisano w ustawie na następne 5 lat. Piętno na sprzedaży złotego trunku odcisnęła także pandemia, w postaci zamkniętej gastronomii i odwołanych wydarzeń. Ciosów nie uniknęły również sklepy małoformatowe, w których Polacy zaopatrują się w piwo najchętniej. Skutki są druzgocące – największy od 10 lat spadek wolumenowy i pierwszy od 2017 roku spadek wartościowy rynku piwa.

Czytaj więcej
2 lutego 2022

Branża piwowarska to ponad 11 mld zł podatków i 115 tysięcy miejsc pracy

Mimo ogromnych wyzwań rynkowych i gospodarczych związanych z pandemią, branża piwowarska pozostaje silnym i stabilnym sektorem polskiego przemysłu. Warzenie i sprzedaż piwa generują znaczące wpływy do budżetu państwa i mogą odegrać ważną rolę w powrocie na ścieżkę wzrostu gospodarczego – to wnioski z najnowszego raportu „Podsumowanie analizy wybranych wskaźników wpływu przemysłu piwowarskiego na polską gospodarkę i otoczenie”, opracowanego przez firmę Deloitte. Branża ma potencjał do dalszego wspierania polskiej gospodarki, jednak pamiętajmy, że sama mierzy się z licznymi trudnościami, jak ogromny wzrost akcyzy i wszystkich kosztów produkcji: surowców, opakowań, paliw, energii i innych. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji spadku rynku, piwo potrzebuje spokoju regulacyjnego – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

Czytaj więcej
24 stycznia 2022

Polacy uważają, że system depozytowo-kaucyjny na opakowania jednorazowe po napojach powinien obejmować puszki.

Wyniki najnowszych badań konsumenckich wykonanych przez renomowaną firmę SWReseach w grudniu 2021 r. potwierdzają, że polscy konsumenci widzą potrzebę włączenia puszek po napojach do przyszłego systemu depozytowo-kaucyjnego.

Czytaj więcej
6 grudnia 2021

Druga podwyżka akcyzy na piwo w ciągu miesiąca: dodatkowe 100 milionów złotych rocznie obciążenia branży piwowarskiej i polskich konsumentów

Zaledwie kilka dni po przyjęciu ustawy podnoszącej akcyzę od piwa o 10% od nowego roku oraz o kolejne 28% na przestrzeni następnych 5 lat, Sejm rozpoczął prace nad kolejnym projektem, w którym rząd zmienia zasady naliczania akcyzy od piw smakowych, dosładzanych. Skutkiem będzie znaczny wzrost obciążeń dla branży piwowarskiej, która mierzy się ze znaczącym spadkiem rynku, rosnącymi kosztami i utrudnieniami spowodowanymi przez pandemię.

Czytaj więcej
29 października 2021

Polacy przeciwni podniesieniu akcyzy na piwo

Planowane na kolejne lata podwyżki akcyzy na piwo wywołują niezadowolenie większości Polaków. Ich zdaniem podatek akcyzowy, którym obłożono ten trunek, już teraz jest stosunkowo wysoki, a motywacje władz stojące za jego zwiększeniem są nieprzekonujące. Rządzącym nie chodzi o zdrowie społeczeństwa, ale o wpływy do budżetu – twierdzi większość respondentów badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research [1].

Czytaj więcej
13 października 2021

Stanowisko Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ws. podwyższenia stawki akcyzy na piwo

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie z olbrzymim zaniepokojeniem przyjął rządowy projekt ustawy podnoszącej stawki akcyzy od piwa o 10% w 2022 r. oraz po 5% w kolejnych latach, aż do 2027 r. Proponowana podwyżka stawki akcyzy na piwo ma wzrosnąć z obecnych 8,57 zł od 1 hektolitra za każdy stopień Plato do 12,04 zł w 2027 r., co oznacza, że stawka wzrośnie o ponad 40% na przestrzeni zaledwie 6 lat. Tak drastyczne podniesienie stawki następuje w zaledwie 2 lata po tym, jak z początkiem 2020 r. stawkę akcyzy na piwo podniesiono o 10%, z 7,79 zł na 8,57 zł. W efekcie przeprowadzonej w 2020 r. oraz planowanej podwyżki, stawka akcyzy na piwo w okresie od 2020 do 2027 wzrośnie o 54%.

Czytaj więcej
23 września 2021

Spożycie piwa w Polsce najniższe od 10 lat

Według danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA) konsumpcja piwa w Polsce w 2020 roku spadła do poziomu 93,6 litra na jednego mieszkańca i jest to najniższa wartość od 10 lat. Wolumen spożycia piwa zmniejsza się trzeci rok z rzędu a najszybciej tracącą konsumentów kategorią są piwa mocne.

Czytaj więcej
14 września 2021

Zjednoczeni piwowarzy apelują w obronie polskiego piwa

Browarnicy, nieustannie atakowani przez koncerny spirytusowe, łączą siły. Obecni na Polskim Kongresie Browarniczym w Rzeszowie przedstawiciele całej branży piwowarskiej: Bartłomiej Morzycki, w imieniu największych producentów piwa w Polsce, Andrzej Olkowski, reprezentujący browary regionalne oraz Marek Kamiński, przedstawiciel browarów rzemieślniczych, podpisali apel w obronie polskiego piwowarstwa. Liczą na wsparcie odpowiedzialnych polityków.

Czytaj więcej
14 września 2021

Apel w obronie polskiego piwowarstwa

W ostatnim czasie obserwujemy wzrost działalności lobbingowej przemysłu spirytusowego, który pod fałszywą troską o zdrowie Polaków próbuje przekonać polityków do poparcia postulatu drastycznej podwyżki akcyzy na piwo. Uważamy, że forsowanie tego żądania jest równoznaczne z planem zniszczenia polskiego sektora piwowarskiego. Jego realizacja doprowadziłaby do głębokiego załamania nie tylko browarów, ale również ogromnej liczby innych podmiotów gospodarczych powiązanych lub zależnych od produkcji piwa. Jednocześnie, skutkiem takiej zmiany byłby wzrost sprzedaży napojów spirytusowych, zwłaszcza wódki.

Czytaj więcej
9 września 2021

Polscy piwowarzy protestują przeciwko nieuczciwemu lobbingowi koncernów spirytusowych

W trakcie Forum Ekonomicznego w Karpaczu publicznie zasugerowano, że gotowy jest projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Zakłada on drastyczne podniesienie akcyzy na piwo. Przedstawiciele piwowarów protestują i określają takie zachowania jako skandaliczne i nieakceptowalne.

Czytaj więcej
12 lipca 2021

Butelka zwrotna opakowaniem najbardziej przyjaznym środowisku

Modelowym i właściwie jedynym w Polsce przykładem praktycznego zastosowania opakowania wielokrotnego użytku przez producentów jest butelka zwrotna. Obecnie na tak szeroką, ogólnopolską skalę wykorzystywana jest wyłącznie w browarnictwie. System kaucyjny wdrożony przez firmy piwowarskie jest nieobowiązkowy, jednak jego zasięg i efektywność są nie do przecenienia. Rocznie ponad 90% butelek wraca do browarów, jest ponownie napełnianych i trafia z powrotem na rynek. Wobec bieżących wyzwań środowiskowych, butelkę zwrotną śmiało można nazwać opakowaniem przyszłości. Dzięki niej udaje się zapobiec zużyciu surowców, zmniejszyć ilość odpadów i ograniczyć emisję gazów cieplarnianych.

Czytaj więcej
30 czerwca 2021

Opakowania zwrotne służą środowisku

O rozszerzonej odpowiedzialności producentów, systemie depozytowym na butelki jednorazowe oraz o konieczności wspierania opakowań wielokrotnego użytku w rozmowie z Bartłomiejem Morzyckim, dyrektorem generalnym Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie.

Czytaj więcej
17 czerwca 2021

Simon Amor nowym Prezesem Związku Browary Polskie

Z dniem 14 czerwca, Simon Amor, kierujący Grupą Żywiec, rozpoczął dwuletnią kadencję Prezesa Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Na stanowisku tym zastąpił Mieszka Musiała z Carlsberg Polska.

Czytaj więcej
28 kwietnia 2021

Europejscy piwowarzy podsumowali pierwszy rok z pandemią

Na bazie danych z raportu Europe Economics: “Economic report to assess the impact of Covid-19 on the brewing sector in Europe in 2020” Przez ostatnie lata branża piwowarska nie tylko w Polsce, ale i w Europie stanowiła ważne ogniwo gospodarki. Miarami znaczenia ekonomicznego tego sektora były dochody z podatków, wielkość zatrudnienia w branży i w sektorach powiązanych oraz wartość dodana. Pandemia Covid-19 i wynikające z niej obostrzenia sprawiły, że prężnie działający sektor mocno ucierpiał. Na funkcjonowaniu branży negatywnie odbiły się przede wszystkim restrykcje dotyczące gastronomii oraz – tak istotne dla napoju kojarzonego ze spotkaniami w gronie przyjaciół i znajomych – zalecenia dystansu społecznego i odwołanie wszelkich imprez.

Czytaj więcej
16 lutego 2021

W pandemii pijemy mniej piwa

Niepewna sytuacja pandemiczna, liczne obostrzenia w działalności sektorów powiązanych z piwowarstwem, a także podwyżka akcyzy, zaowocowały spadkiem sprzedaży piwa w 2020 roku, zwłaszcza w segmencie alkoholowych lagerów. Równolegle piwa bezalkoholowe kolejny raz zanotowały wzrost popularności i po raz pierwszy osiągnęły wartość 1 miliarda złotych.

Czytaj więcej
4 lutego 2021

Polskie piwo i browary – najbardziej lubiane w Europie

Doskonała opinia, jaką cieszą się piwo i browary w naszym kraju, przekłada się na imponujące notowania w skali międzynarodowej. W 2020 r. polscy respondenci wystawili rodzimemu piwu i jego producentom najwyższe oceny spośród wszystkich badanych w Europie. Polskie piwo otrzymało 85,6 punktów w 100-stopniowej skali, podczas gdy średnia europejska, wyniosła 70,9 pkt. Wynik browarów to z kolei 80,9 pkt., przy średniej 73,0 pkt. dla pozostałych państw europejskich. Sympatię konsumentów nasze piwo zaskarbiło sobie m.in. dzięki takim walorom, jak: smak, różnorodność i coraz większa oferta wariantów nisko- i bezalkoholowych.

Czytaj więcej
11 grudnia 2020

Zmiana we władzach Związku Browary Polskie

Nowym prezesem Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie został Mieszko Musiał, który zastąpił na tym stanowisku Paula Davies’a. Zmiana podyktowana była zmianą na stanowisku prezesa zarządu Carlsberg Polska, jednego z trzech członków ZPPP – Mieszko Musiał objął tą funkcję w listopadzie br.

Czytaj więcej
26 października 2020

Browary Polskie sygnatariuszem stanowiska w zakresie ramowych założeń systemu depozytowego w Polsce

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie obok innych organizacji skupiających producentów z różnych branż oraz handlu został sygnatariuszem stanowiska w zakresie ramowych założeń systemu depozytowego w Polsce. Pełna treść stanowiska znajduje się poniżej.

Czytaj więcej
26 października 2020

Wspólny głos producentów i handlu ws. organizacji sytemu depozytowego w Polsce

19 października br. organizacje skupiające producentów z różnych branż oraz handel wypracowały wspólne stanowisko w zakresie ramowych założeń systemu depozytowego w Polsce. Stanowi on niezbędne uzupełnienie przyszłego systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, konieczne - zdaniem przedsiębiorców - do osiągnięcia zakładanych w dyrektywie UE poziomów odzysku i recyklingu opakowań jednorazowego użytku.

Czytaj więcej
14 października 2020

Piątka dla polskiego piwa – pomysły na wsparcie branż powiązanych z browarnictwem

Przemysł piwowarski wraz z handlem detalicznym, sektorem gastronomii oraz rolnictwem tworzą swoisty ekosystem. Zatrudniają łącznie ponad 150 tys. pracowników i dostawców zaangażowanych w produkcję, dostawę i sprzedaż piwa w Polsce. Gospodarczy lockdown, restrykcje sanitarne i pogorszenie nastrojów konsumenckich postawiły wiele z tych firm w bardzo trudnym położeniu, a niekiedy na skraju przepaści. W odpowiedzi na te wyzwania eksperci z branży piwowarskiej i sektorów z nią powiązanych przygotowali tzw. piątkę dla piwa – 5 postulatów dla rządzących, które pomogą przedsiębiorcom w przetrwaniu i szybkim powrocie na ścieżkę wzrostu gospodarczego.

Czytaj więcej
10 sierpnia 2020

Polacy mówią „nie” kierującym pod wpływem alkoholu

Co Polacy sądzą o prowadzeniu na tzw. podwójnym gazie? Jak wskazują wyniki badań zrealizowanych przez SW Research 1, częściej niż co trzeci ankietowany uważa, że społeczne przyzwolenie na jazdę po pijanemu w ostatnich latach zmniejszyło się. Aż 80 proc. badanych zadeklarowało, że nie pozwoliłoby wsiąść do samochodu osobie, która piła alkohol. To, jakie podejmują w takiej sytuacji działania, zależy od stopnia łączących ich relacji. Niemal 70 proc. Polaków schowa kluczyki, gdy za kółkiem będzie chciał usiąść nietrzeźwy rodzic lub partner, 55 proc. badanych będzie starało się odwieść od tego pomysłu własnego szefa czy sąsiada, a 50 proc. respondentów zdecyduje się na wezwanie policji, gdy będzie to obca osoba.

Czytaj więcej
27 kwietnia 2020

Wiosna nie dla piwa?

Izolacja społeczna, całkowite zamknięcie gastronomii oraz ograniczenia w sklepach negatywnie wpłynęły na sytuację w branży piwowarskiej. Zamknięci w domach Polacy rzadziej sięgają po piwo. Według danych członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego sprzedaż piwa w pierwszych tygodniach trwania epidemii (marzec 2020) była niższa o ok. 4,5-5 % w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. To sprawia, że tradycyjnie rozpoczynający się o tej porze sezon piwny w tym roku stoi pod dużym znakiem zapytania.

Czytaj więcej
14 kwietnia 2020

Piwo na pomoc gastronomii

Ponad 12 milionów złotych – to wartość niesprzedanego piwa, które w wyniku epidemii pozostaje w zamkniętych miesiąc temu lokalach gastronomicznych i które w najbliższych tygodniach straci datę przydatności do spożycia. Firmy piwowarskie zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie rozpoczęły odbiór tego piwa od tysięcy lokali gastronomicznych w całym kraju. Jest to jedna z form wsparcia dla sektora gastronomicznego jakiego udzielają polskie browary.

Czytaj więcej
6 marca 2020

Alkoholu w piwie coraz mniej

Coraz mniej czystego alkoholu konsumujemy pod postacią piwa, zmniejsza się zawartość procentowa alkoholu w piwie, spada sprzedaż piw alkoholowych, umacnia się pozycja piw bezalkoholowych – to najważniejsze zjawiska w branży piwowarskiej odnotowane przez badaczy firmy Nielsen w minionym roku. W ramach kategorii piw bezalkoholowych można już wyróżnić segmenty, które będą się mocno rozwijać. W najbliższym czasie piwowarzy będą się musieli zmierzyć z nowym systemem odpadowym, wynikającym z Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów.

Czytaj więcej
6 marca 2020

Pełny skład i liczba kalorii na każdej etykiecie piwa

Branża piwowarska to pierwszy sektor alkoholowy w Polsce, który zamieszcza na etykietach swoich produktów pełny skład i wartość kaloryczną. Wszystko za sprawą podpisanego z inicjatywy stowarzyszenia The Brewers of Europe porozumienia o dobrowolnym zobowiązaniu do podawania tych informacji na wszystkich opakowaniach piwa.

Czytaj więcej
22 listopada 2019

Polacy przeciwni podwyżce akcyzy na piwo

Jak pokazują badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research[1], Polacy są przeciwni podwyżce akcyzy na piwo. Nie wierzą również w zapewnienia rządu, iż jest ona spowodowana troską o zdrowie społeczeństwa.

Czytaj więcej
18 listopada 2019

Komunikat Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego ws. skutków podwyżki akcyzy od alkoholu dla struktury konsumpcji

Podniesienie stawki akcyzy w równej wysokości  o 10% dla piwa i wyrobów spirytusowych doprowadzi do stworzenia preferencji fiskalnych i dalszego wzrostu konsumpcji wyrobów spirytusowych w Polsce.

Czytaj więcej
23 października 2019

Browary tworzą dobry klimat

Dążenie do neutralności klimatycznej to współcześnie jedno z ważniejszych zobowiązań dla polskich przedsiębiorców. Temu zagadnieniu poświęcone było spotkanie pn. Odpowiedzialność Ekologiczna Polskiego Biznesu zorganizowane przez Pracodawców RP i Kancelarię Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. O potrzebie skutecznych działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego, a także o wyzwaniach klimatycznych, przed którymi stoi polski przemysł piwowarski, opowiedział Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Czytaj więcej
1 lipca 2019

Załamanie rynku piwa i wysoki wzrost konsumpcji wódki – oświadczenie polskiej branży piwowarskiej wobec postulatów branży spirytusowej zmian w akcyzie

Jako przedstawiciele trzech organizacji sektora piwowarskiego, reprezentujących wszystkie kategorie polskiego rynku piwa – od browarów rzemieślniczych, poprzez browary regionalne po największych producentów, ze zdumieniem i niepokojem obserwujemy postulaty wysuwane przez producentów wódki, których celem jest głęboka destabilizacja branży piwowarskiej oraz polskiego systemu podatkowego.

Czytaj więcej
27 czerwca 2019

Nowy prezes Związku Browary Polskie

Paul Davies, stojący na czele Carlsberg Polska, rozpoczął właśnie dwuletnią kadencję prezesa Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Na stanowisku tym zastąpił Igora Tikhonova z Kompanii Piwowarskiej.

Czytaj więcej
25 czerwca 2019

Przyszłość piwa warzy się dziś – branża piwowarska debatuje o perspektywach rozwoju

W ramach III Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej przedstawiciele Solidarności Przemysłu Spożywczego, Związku Browary Polskie oraz Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich dyskutowali wspólnie z ekspertami na temat wyzwań, z którymi mierzą się producenci piwa. Najważniejsze z nich to: otoczenie regulacyjne i trendy konsumenckie , a także zmiany klimatyczne, którym muszą sprostać producenci z całego świata.

Czytaj więcej
6 marca 2019

Rewolucja 0,0% na rynku piwa. Sektor piwowarski podsumowuje rok 2018

Blisko 80 proc. wzrost segmentu piw bezalkoholowych to dominujący trend na rynku piwa w 2018 roku. Dynamiczny rozwój kategorii piwa bezalkoholowego obserwowany jest w wielu krajach Europy od kilku lat, jednak to w Polsce tempo jej wzrostu jest największe. W perspektywie kilkuletniej możemy spodziewać się, że segment 0,0% będzie stanowił kilkanaście procent rynku piwa.

Czytaj więcej
30 stycznia 2019

Piwo i nie tylko. Druga edycja The Brewers of Europe Forum

W dniach 3-4 czerwca 2019 roku, w Antwerpii odbędzie się druga edycja The Brewers of Europe Forum. Podczas wydarzenia spotykają się przedstawiciele browarów z całej Europy. Po niezwykle udanej pierwszej edycji Forum, organizatorzy przygotowali jeszcze bardziej atrakcyjny program i dłuższą listę ekspertów.

Czytaj więcej
7 stycznia 2019

Polska w piwnej czołówce Europy. Piwo bez procentów hitem w Unii

W tegorocznym wydaniu raportu Beer Statistics przeczytamy o kolejnych, udanych dwunastu miesiącach dla europejskiego browarnictwa. W 2017 roku produkcja piwa w krajach Europy osiągnęła najwyższy poziom od ostatnich ośmiu lat – przeszło 412 mln hektolitrów. Polska ze stabilną produkcją na poziomie 40,3 mln hektolitrów zajmuje 3 miejsce w europejskiej czołówce – wyprzedzają nas tylko Niemcy (93 mln hl) i Wielka Brytania (40,4 mln hl). Najszybciej rosną w Polsce piwa bezalkoholowe.

Czytaj więcej
21 listopada 2018

Każdy region Polski zarabia dzisiaj na piwie

 Z roczną produkcją piwa na poziomie 40 mln hektolitrów Polska stała się jednym z trzech największych producentów złotego trunku w Europie.  Warzeniem piwa zajmuje się dzisiaj ponad 210 browarów zlokalizowanych w całej Polsce, z których 22 największe produkują piwo w 12 województwach.  Wszystkie te podmioty działają stymulująco na gospodarkę – zarówno w ujęciu ogólnokrajowym, jak i budowania kapitału regionalnego.

Czytaj więcej
21 listopada 2018

Z dumą uwarzone w Polsce!

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie i Polska Agencja Inwestycji i Handlu prezentują znak promujący polskie marki piwa: „Proudly made in Poland”. Browary będą wyróżniać nim piwo wysyłane i sprzedawane zagranicą. Obecnie polskie piwo trafia do ponad 80 krajów świata. Znak ma podkreślać najwyższą jakość piwa warzonego w naszym kraju.

Czytaj więcej
24 września 2018

Solidarność Spożywców rusza z programem W RODZINIE SIŁA!

„Solidarność” Przemysłu Spożywczego rozpoczyna działania edukacyjne w ramach programu W RODZINIE SIŁA! To akcja mająca wspierać rodziców w ochronie niepełnoletnich przed dostępem do alkoholu i przedwczesną inicjacją alkoholową. Organizatorzy zachęcają dorosłych do dawania dobrego przykładu odpowiedzialnych zachowań wobec alkoholu. W tym celu stworzyli Dekalog Odpowiedzialnego Rodzica – zbiór zasad pomagających uniknąć zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnego picia napojów z procentami. Program został objęty honorowym patronatem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Czytaj więcej
23 lipca 2018

Dobrowolne znaki odpowiedzialnościowe branży piwowarskiej lepiej widoczne i rozpoznawalne niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne. Jak wynika z badań, spontaniczna świadomość znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród respondentów wynosi aż 44 proc., a 17 proc. identyfikuje znak „W ciąży nie piję alkoholu”.[i] Dla porównania, jedynie 4 proc. badanych spontanicznie wymienia obowiązkowe ostrzeżenie dotyczące szkodliwości alkoholu dla kobiet w ciąży i zagrożenia dla kierowców. 13 proc. Polaków spotkało się ze znakiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, podczas gdy nikt nie kojarzy obowiązkowego ostrzeżenia przed sprzedażą alkoholu niepełnoletnim.

Czytaj więcej
13 czerwca 2018

NSZZ „Solidarność” Przemysłu Spożywczego promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

W trakcie II Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej, który odbył się 7 czerwca w Warszawie, Mirosław Nowicki, Przewodniczący Sekretariatu Przemysłu Spożywczego NSZZ „Solidarność” ogłosił realizację programu „W rodzinie siła!”. Jego celem jest edukacja członków Związku oraz ich rodzin na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, doradzenie rodzinom w jaki sposób chronić nieletnich i przeciwdziałać ich przedwczesnej inicjacji alkoholowej.

Czytaj więcej
13 czerwca 2018

Wartość sektora piwowarskiego dla gospodarki narodowej przeszło dwa razy większa niż budżet państwa na naukę

19,4 mld złotych to wielkość wkładu branży piwowarskiej w gospodarkę narodową, czyli tzw. wartość dodana. Tyle według analiz przedstawionych w raporcie Deloitte Polska przemysł piwowarski wniósł do polskiego PKB w 2017 roku. Ubiegły rok to również blisko 10 tysięcy osób zatrudnionych bezpośrednio w branży, a biorąc pod uwagę zatrudnienie pośrednie, to łącznie 157,5 tys. miejsc pracy. Dla utrzymania wartości dodanej na takim poziomie i zachowania miejsc pracy w sektorze potrzebne jest stabilne i przewidywalne otoczenie regulacyjne.

Czytaj więcej
13 marca 2018

Rząd chce ograniczyć reklamę alkoholu. Polacy są przeciwni

Nie minął tydzień od wejścia w życie zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a rząd już podejmuje następne kroki uderzające w branżę alkoholową forsując zakaz reklamy piwa. Tymczasem ponad połowa społeczeństwa (59 proc.) jest przeciwna kolejnym restrykcjom i uważa, że nie przyczynią się one do rozwiązania problemów związanych z alkoholem – tak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Kantar Public.

Czytaj więcej
19 grudnia 2017

O jeden kieliszek za daleko. CBOS zbadał Polaków pijących ryzykownie

Z danych Centrum Monitorowania Rynku wynika, że aż 7 z 10 wódek kupowanych w małym sklepie to tzw. „małpki”, czyli butelki o pojemności nie przekraczającej 200 ml. Mała wódka może wydawać się niepozorna, jednak jej konsumenci mogą mieć całkiem duży problem z alkoholem. Przeprowadzone przez CBOS badania pokazują bowiem, że konsumpcja napojów spirytusowych dużo częściej wiąże się ze zjawiskiem picia ryzykownego i szkodliwego niż konsumpcja niskoprocentowych trunków.

Czytaj więcej
20 października 2017

Piwo pod specjalnym nadzorem. Na ograniczeniu reklamy i sprzedaży piwa straci nie tylko branża piwowarska

Ministerstwo Zdrowia chce walczyć z nadmiernym spożyciem alkoholu poprzez ograniczenie reklamy i sprzedaży piwa. Według ekspertów nie zmniejszy to konsumpcji alkoholu, wręcz przeciwnie – może sprawić, że Polacy znów chętniej zaczną sięgać po trunki wysokoprocentowe. Głównym skutkiem proponowanych przez resort zdrowia zmian będzie pogorszenie warunków działalności gospodarczej branży piwowarskiej oraz branż z nią powiązanych.

Czytaj więcej
9 października 2017

Polacy przeciwko ograniczeniom związanym z alkoholem

Większość Polaków jest przeciwna restrykcjom, które planuje wprowadzić rząd, aby przeciwdziałać problemom powodowanym przez alkohol – tak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Kantar Public. W opinii respondentów wprowadzenie zakazu reklamy piwa nie przyczyni się do poprawy sytuacji. W czołówce rozwiązań popieranych przez ankietowanych znajdują się za to kampanie edukacyjne skierowane do młodych ludzi oraz akcje społeczne promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Czytaj więcej
4 września 2017

Uwarzone po polsku. Branża piwowarska stawia na krajowe surowce

Zdecydowana większość chmielu wykorzystywanego przez największe polskie browary do warzenia piwa pochodzi z krajowych plantacji. Producenci piwa zrzeszeni w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie szacują, że rocznie wykorzystują ponad 200 tys. ton surowców pochodzących od lokalnych dostawców, przeznaczając na ich zakup około 380 mln zł. Według danych The Brewers of Europe uprawa chmielu i browarnych odmian zbóż zapewnia pracę 40 tysiącom polskich rolników.

Czytaj więcej
23 maja 2017

Alkohol w piwie? Coraz mniej i rzadziej

Gdy temperatura za oknem rośnie, rośnie także apetyt Polaków na łyk czegoś orzeźwiającego. Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, aż trzech na czterech (73 proc.) konsumentów napojów alkoholowych najwyżej ceni sobie orzeźwiające walory piwa. Choć polski piwosz najczęściej gasi pragnienie lagerem, coraz bardziej smakują mu piwa o niskiej zawartości alkoholu i piwa bezalkoholowe. Między wrześniem 2015 r. a sierpniem 2016 r. roku konsumenci wydali na nie blisko miliard złotych. Rządzące piwnym rynkiem trendy wyraźnie pokazują, że Polacy poszukują w piwie nie alkoholu, ale przede wszystkim smaku.

Czytaj więcej
23 maja 2017

Piwo w środę, wódka w sobotę. Co, kiedy i jak piją Polacy?

Jeśli piwo, to podczas kameralnych spotkań z przyjaciółmi, jeśli wino, to w rodzinnym gronie, jeśli zaś wódka, to najczęściej na imprezie – tak w świetle wyników najnowszych badań CBOS piją alkohol dorośli Polacy. Choć najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce jest piwo, Polakom najczęściej zdarza się upijać wódką. Pijąc wódkę przeciętny konsument spożywa jednorazowo niemal dwa razy więcej czystego alkoholu niż pijąc piwo i prawie trzy razy więcej czystego alkoholu niż wtedy, gdy pije wino.

Czytaj więcej
16 marca 2017

Piwo w gospodarce i trendach konsumenckich w 2016 roku

2 proc. - o tyle urósł w minionym roku rodzimy rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Królem rynku jest nadal lager kupowany najczęściej w lokalnych sklepach, dla których piwo jest jednym z podstawowych źródeł dochodu.  

Czytaj więcej
16 marca 2017

Piwo w gospodarce i trendach konsumenckich. Podsumowanie 2016 roku

2 proc. – o tyle urósł w minionym roku rodzimy rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Królem rynku jest nadal lager kupowany najczęściej w lokalnych sklepach, dla których piwo jest jednym z podstawowych źródeł dochodu.     

Czytaj więcej
7 marca 2017

Branża piwowarska zakupiła ponad 200 tysięcy ton surowców od polskich rolników

Z danych browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie wynika, że w 2015 r. do produkcji piwa wykorzystały one niemal 228 tys. ton surowców rolniczych pochodzących z krajowych upraw. Kwota przeznaczona na ich zakup – 380 mln zł – trafiła do lokalnych dostawców chmielu i browarnych odmian zbóż. Uprawa tych dwóch surowców niezbędnych do produkcji złotego trunku daje pracę i zapewnia dochód 40 tysiącom polskich rolników

Czytaj więcej
20 grudnia 2016

Era radlera. Lekkie piwa coraz silniejsze w grze o konsumenta

Gdy debiutowały na polskim rynku kilka lat temu, stanowiły raczej ciekawe uzupełnienie portfolio producentów złotego trunku niż jego nieodłączny element. Dziś piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe to kategoria, która notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu rok do roku. Według firmy badawczej Nielsen, piwa o niskiej zwartości alkoholu i piwa „zero procent” pod względem wartości sprzedaży (6,2 proc.) wyprzedziły piwa niepasteryzowane (4,8 proc.) oraz piwne specjalności (4,6 proc.). Rozwojowi kategorii sprzyja rozkwit piwnej kultury, moda na aktywny styl życia, a także trendy konsumenckie, zgodnie z którymi o wyborze piwa decyduje przede wszystkim jego smak, a nie zawartość alkoholu.

Czytaj więcej
12 listopada 2016

Piwny sezon zakończony. Letnia ofensywa reklamowa zgodna z zasadami etyki

Letnie miesiące to dla producentów piwa najbardziej intensywny czas w ciągu roku, także pod względem reklamowym. Według nowego, dziewiętnastego z kolei raportu Instytutu Monitorowania Mediów, analizującego zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy, między lipcem a wrześniem piwowarzy wyemitowali 144 nowe przekazy reklamowe. To więcej niż w całym pierwszym półroczu, ale o jedną czwartą mniej niż w analogicznym kwartale 2015 r. Według raportu tegoroczna letnia ofensywa reklamowa branży piwowarskiej była w stu procentach etyczna.

Czytaj więcej
20 października 2016

Polskie piwo – bez kompleksów i z perspektywami. Polski Kongres Browarniczy okazją do podsumowania minionego ćwierćwiecza w branży piwowarskiej

Ponad 200 gości zgromadził Polski Kongres Browarniczy odbywający się w Warszawie w dniach 17-18 października 2016 r. Wydarzenie objęte honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju poświęcone było między innymi prezentacji przemian, jakich doświadczyła branża piwowarska w ciągu ostatnich 25 lat, a także nakreśleniu perspektyw i wyzwań stojących przed producentami złocistego trunku. Zwieńczeniem dwudniowego spotkania browarników, współorganizowanego przez Browary Regionalne Jakubiak, Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, była uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród Piwne Pozytywy oraz ogłoszeniem wyników profesjonalnego konkursu piw Good Beer 2016. 

Czytaj więcej
18 września 2016

Sympozjum European Brewery Convention (EBC)

Sympozja to – obok kongresów EBC – największe i najważniejsze wydarzenia w kalendarium spotkań piwowarów. Organizowane co dwa lata licznie gromadzą przedstawicieli świata nauki oraz specjalistów związanych z branżą browarniczą. Dzięki staraniom Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, w tym roku po raz pierwszy w blisko 70-letniej historii sympozjów EBC wydarzenie to odbędzie się w Polsce. – Fakt, że tak prestiżowe dla branży piwowarskiej wydarzenie odbywa się w naszym kraju jest dla nas dużym wyróżnieniem. Na jego zdobycie polscy browarnicy pracowali wiele lat, budując rynek, który jest obecnie trzecim największym rynkiem w Europie pod względem produkcji piwa, a także popularyzując wiedzę o piwie i promując kulturę piwną, dzięki czemu po napój z pianką sięgają coraz bardziej wyedukowani i świadomi jego wielbiciele – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie. W tym roku na zaproszenie organizatorów Sympozjum odpowiedziało ponad 100 przedstawicieli ośrodków naukowych z 15 krajów m.in. Japonii i Urugwaju.

Czytaj więcej
18 września 2016

O piwie nad Odrą. Wrocław gospodarzem tegorocznego Sympozjum European Brewery Convention (EBC)

Ponad 100 naukowców i technologów piwowarstwa z całego świata od wczoraj obraduje we Wrocławiu w ramach tegorocznego Sympozjum organizowanego przez Europejską Konwencję Piwa. Tematem odbywającego się po raz pierwszy w Polsce wydarzenia są nowoczesne technologie w produkcji brzeczki.

Czytaj więcej
16 września 2016

Święto piwa i odpowiedzialności

75 tysięcy wizytówek promujących platformę „Odpowiedzialny Sprzedawca” trafi do pracowników sklepów w ramach obchodzonego 16 września Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (Global Beer Responsibility Day). Tego dnia piwowarzy na całym świecie łączą siły, by promować odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję piwa. W inicjatywę włączyły się również największe polskie browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Czytaj więcej
2 września 2016

Miliardy z piwa zasilają budżet

Dwa Stadiony Narodowe albo osiem regionalnych portów lotniczych można wybudować ze środków, które co roku wpływają do budżetu z akcyzy od piwa. Rocznie jest to około 3,5 mld złotych. Akcyza stanowi tylko jedną trzecią wpływów budżetowych, jakie generuje polskie piwo. Z opublikowanego  przez The Brewers of Europe raportu The Contribution made by Beer to the European Economy wynika, że budżet państwa zyskuje dzięki piwu łącznie blisko 10 mld złotych rocznie. Warzenie, dystrybucja i sprzedaż piwa napędzają krajową gospodarkę - oprócz wpływów budżetowych branża generuje 205 tys. miejsc pracy, a także buduje wartość eksportu polskich napojów alkoholowych, których piwo jest liderem.

Czytaj więcej
12 sierpnia 2016

Spokojny i etyczny początek sezonu piwnego w reklamie

Przypadający na przełom wiosny i lata start sezonu piwnego to czas, w którym oprócz apetytu konsumentów na złocisty trunek rośnie aktywność reklamowa piwowarów. W drugim kwartale br. producenci piwa zrzeszeni w Związku Browary Polskie wyemitowali 80 nowych reklam. To o jedną trzecią więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 r., ale o połowę mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. Według analiz Instytutu Monitorowania Mediów, wszystkie przekazy reklamowe wyemitowane między 1 kwietnia a 30 czerwca były zgodne z wytycznymi Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
8 lipca 2016

Dorośli, pamiętajcie, alkohol jest tylko dla was

Wyniki najnowszego badania CBOS jednoznacznie pokazują, że to dorośli pomagają nastolatkom zdobyć pierwszy w życiu alkohol. W ręce młodzieży trafia on najczęściej za pośrednictwem pełnoletnich znajomych, którzy zgadzają się kupić niepełnoletniemu napój procentowy albo z pomocą domowników, którzy częstują młodego człowieka kieliszkiem „czegoś mocniejszego” np. podczas rodzinnej uroczystości. Z badania wynika również, że to rodzice, a w dalszej kolejności przyjaciele, mają największy wpływ na decyzje nastolatka związane z alkoholem, zaś sam fakt sięgania po napoje alkoholowe przed ukończeniem 18 r.ż. jest wyraźnie skorelowany ze stylem życia rodziców i stosunkiem do alkoholu obowiązującym w domu rodzinnym.

Czytaj więcej
6 lipca 2016

Czy podać państwu coś do picia? Sprzedaż piwa w gastronomii generuje 64 tysiące miejsc pracy

Wyniki najnowszego badania CBOS jednoznacznie pokazują, że to dorośli pomagają nastolatkom zdobyć pierwszy w życiu alkohol. W ręce młodzieży trafia on najczęściej za pośrednictwem pełnoletnich znajomych, którzy zgadzają się kupić niepełnoletniemu napój procentowy albo z pomocą domowników, którzy częstują młodego człowieka kieliszkiem „czegoś mocniejszego” np. podczas rodzinnej uroczystości. Z badania wynika również, że to rodzice, a w dalszej kolejności przyjaciele, mają największy wpływ na decyzje nastolatka związane z alkoholem, zaś sam fakt sięgania po napoje alkoholowe przed ukończeniem 18 r.ż. jest wyraźnie skorelowany ze stylem życia rodziców i stosunkiem do alkoholu obowiązującym w domu rodzinnym.

Czytaj więcej
14 czerwca 2016

Wrocław gospodarzem tegorocznego Sympozjum European Brewery Convention (EBC)

Już we wrześniu Wrocław na kilka dni stanie się miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń naukowców i technologów piwowarstwa z całej Europy. Między 18 a 20 września stolica Dolnego Śląska będzie bowiem gościć uczestników tegorocznego Sympozjum organizowanego przez Europejską Konwencję Piwa. Tematem odbywającego się po raz pierwszy w Polsce wydarzenia będą nowoczesne technologie w produkcji brzeczki.

Czytaj więcej
19 maja 2016

Spokojny reklamowy początek roku branży piwowarskiej

W pierwszym kwartale 2016 r. producenci piwa wyemitowali 60 nowych reklam - o połowę mniej niż w ostatnich trzech miesiącach roku 2015. Wraz z mniejszą aktywnością reklamową nie odnotowano uszczerbku na jakości przekazów emitowanych przez piwowarów. Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów, wszystkie reklamy piwa, które pojawiły się w mediach między 1 stycznia a 31 marca tego roku, były zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
19 maja 2016

Już 9 tysięcy sprzedawców przeszło szkolenie z zakresu odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu

Wpływ alkoholu na rozwój młodego człowieka, prawne konsekwencje sprzedaży alkoholu osobie niepełnoletniej czy asertywność w kontakcie z nastoletnim klientem to tylko część zagadnień, które poznają użytkownicy bezpłatnej internetowej platformy edukacyjnej „Odpowiedzialny Sprzedawca”. Dotychczas ze e-learningowego szkolenia, umożliwiającego poszerzenie wiedzy i podniesienie kompetencji w zakresie obsługi niepełnoletnich klientów, skorzystało prawie 9 tysięcy pracowników polskich sklepów.

Czytaj więcej
11 maja 2016

Nowe prawo wodne uderzy w producentów piwa

Nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie może kosztować branżę piwowarską planowana przez Ministerstwo Środowiska zmiana prawa wodnego, która wprowadza dużo wyższe niż dotychczas stawki poboru i odprowadzania wody. Piwowarzy przewidują, że wynikający z tej podwyżki wzrost kosztów produkcji może odbić się negatywnie nie tylko na kondycji branży, ale także sektorów gospodarki z nią powiązanych, w których piwo generuje istotną wartość i tworzy łącznie blisko 200 tysięcy miejsc pracy.

Czytaj więcej
10 maja 2016

Chmiel, słód i 40 tysięcy miejsc pracy – sektor rolniczy zyskuje dzięki współpracy z branżą piwowarską

Dwa surowce, dzięki którym pracę ma ponad 40 tysięcy osób – tak w dużym skrócie można przedstawić wpływ branży piwowarskiej na sektor rolny w Polsce. Tylko dzięki uprawie chmielu oraz browarnych odmian zbóż, wykorzystywanych przy warzeniu piwa, zatrudnienie w  polskim rolnictwie znajduje mniej więcej tyle osób, ile liczy sobie populacja… Sopotu.

Czytaj więcej
10 maja 2016

Piwo kupujemy przede wszystkim w małych sklepach

Około 85 proc. całkowitej konsumpcji piwa (blisko 32 mln hl) w Polsce przypada na piwo sprzedawane w handlu detalicznym. Jak wynika z danych firmy Nielsen, 63 proc. piwa kupowanego w handlu detalicznym trafia do koszyków klientów sklepów małoformatowych. Piwo odpowiada za jedną czwartą (25,6 proc) wartości obrotów tego rodzaju placówek, a w całym handlu detalicznym daje pracę ponad 46 tysiącom osób. 

Czytaj więcej
1 kwietnia 2016

Trzeźwiej i bezpieczniej – polskie drogi coraz bardziej przyjazne użytkownikom

Z policyjnych statystyk wynika, że w ubiegłym roku pijani kierowcy spowodowali o 15 proc. mniej wypadków, w których poszkodowanych zostało o ponad jedną szóstą (15 proc.) mniej osób niż w roku 2014. Prowadzący pod wpływem alkoholu odpowiadali za co 17 wypadek z winy kierującego (5,8 proc.), stanowiąc mniejsze zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze niż kierowcy nieprzestrzegający pierwszeństwa przejazdu, niedostosowujący prędkości do panujących warunków czy zachowujący się nieprawidłowo wobec pieszych uczestników ruchu. 

Czytaj więcej
18 lutego 2016

Reklama piwa w ostatnim kwartale 2015 r. zgodna z zasadami etyki

Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, ostatni kwartał 2015 r. upłynął pod znakiem najmniejszej w skali roku aktywności reklamowej browarów. Od października do grudnia piwowarzy wyemitowali łącznie 112 nowych reklam – blisko o połowę (42 proc.) mniej niż w kwartale poprzedzającym. Najnowszy raport IMM, analizujący aktywność reklamową producentów piwa, potwierdził zgodność reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
15 lutego 2016

Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015

W ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 r. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu.

Czytaj więcej
5 stycznia 2016

Co ósmy polski kierowca ambasadorem akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Ponad 30 nowych koalicjantów i aż 1 000 000 naklejek z symbolem przekreślonych kluczyków, które trafiły w ręce kierowców w całej Polsce, to efekty niespełna sześciu miesięcy działań prowadzonych w ramach 2. edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. Od startu kampanii w czerwcu 2014 r. swoje poparcie dla niej wyraziło łącznie ponad 80 instytucji i organizacji oraz 2 500 000 polskich kierowców, którzy oznakowali swoje auta naklejką-manifestem z hasłem inicjatywy.

Czytaj więcej
7 lipca 2015

Bez promili za kierownicą. Kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na miejskich muralach

Wielkoformatowe murale promujące trzeźwość za kierownicą i przypominające o odpowiedzialności, jaka spoczywa na osobach kierujących pojazdami, pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Gdyni oraz Lublinie w ramach drugiej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Akcji, prowadzonej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji patronuje Ministerstwo Gospodarki. Swoje poparcie dla inicjatywy wyraziło już ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski. 

Czytaj więcej
18 czerwca 2015

Guillaume Duverdier przewodzi branży piwowarskiej

Nowy Prezes Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie

Czytaj więcej
9 czerwca 2015

Odpowiedzialny Sprzedawca – nowe, uniwersalne, nieodpłatne narzędzie edukacyjne w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Rusza kolejna edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie”.

„Odpowiedzialny Sprzedawca” – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski. 

Czytaj więcej
6 maja 2015

The Brewers of Europe podtrzymują swoje poparcie dla działań przeciw szkodom wyrządzanym przez nadmierną konsumpcję alkoholu

Po przyjęciu przez Parlament Europejski rezolucji w sprawie strategii alkoholowej Unii Europejskiej, the Brewers of Europe, podtrzymują swoje poparcie dla działań zorientowanych na redukcję negatywnych skutków wywołanych przez nadmierną i nieodpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Eurodeputowani przyznali, że umiarkowane spożycie piwa przez zdrowe osoby dorosłe może być elementem zdrowego stylu życia. The Brewers of Europe potwierdzają to stanowisko, podkreślając jednocześnie znaczenie kampanii przeciw nadużywaniu alkoholu i konieczność promowania odpowiedzialnej konsumpcji.

Czytaj więcej
5 lutego 2015

Coraz mniej nietrzeźwych kierowców na polskich drogach

Taki wniosek płynie z kompleksowego raportu ITS dotyczącego obecności alkoholu w ruchu drogowym

Czytaj więcej
19 grudnia 2014

Święta pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Od startu działań prowadzonych w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” w czerwcu, do końca listopada, policjanci z całej Polski skontrolowali ponad 3 mln kierowców. W trakcie kontroli oraz innych działań prewencyjnych prowadzonych przez policję rozdanych zostało ponad 550 naklejek z hasłem inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Od dziś trzeźwi kierowcy w całej Polsce będą mogli otrzymać naklejkę od policjantów prowadzących akcję prewencyjną w okresie przedświątecznym. Do końca roku rozdanych zostanie jeszcze 105 tysięcy naklejek. 

Czytaj więcej
18 grudnia 2014

Pierwsza taka koalicja na rzecz trzeźwości na drogach

Wraz z początkiem grudnia minęło pół roku od inauguracji ogólnopolskiej inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa drogowego poprzez walkę z przyzwoleniem społecznym na jazdę pod wpływem alkoholu. Akcja, zainicjowana przez Związek Pracodawców - Browary Polskie, której patronuje między innymi Komenda Główna Policji oraz Ministerstwo Gospodarki, objęła swym zasięgiem cały kraj – docierając do niemal 1 200 000 kierowców. 

Czytaj więcej
30 października 2014

Akcja „Znicz” 2014: wzmożone kontrole i nagradzana trzeźwość

Już jutro rusza coroczna, ogólnopolska akcja „Znicz”, której inicjatorem jest Komenda Główna Policji. Policjanci w całej Polsce dbać będą o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, przeprowadzając kontrole trzeźwości. Każdego trzeźwego kierowcę funkcjonariusze zachęcać będą do oznakowania samochodu naklejką „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Od czerwca, w ramach rutynowych kontroli trzeźwości przeprowadzanych w całym kraju, Policja przekazała kierowcom około 450 tysięcy takich naklejek. 

Czytaj więcej
9 września 2014

Branża piwowarska promuje postawę „W ciąży nie piję alkoholu”.

Co roku około 1 000 dzieci rodzi się w Polsce z wadami określanymi jako Zespół FAS, spowodowanymi przez alkohol wypity przez kobiety w czasie ciąży. 9 września minął rok od inauguracji przez Związek Browary Polskie kampanii informacyjnej na rzecz edukacji całego społeczeństwa, z naciskiem na kobiety spodziewające się dziecka, w obszarze zagrożeń związanych z konsumpcją alkoholu w czasie ciąży. W ciągu roku, wspólnie z Parlamentarną Grupą Kobiet, środowiskiem medycznym i organizacjami pozarządowymi, zwiększono rozpoznawalność hasła „W ciąży nie piję alkoholu”.

Czytaj więcej
8 września 2014

PARTNER BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO – V edycja prestiżowej nagrody dla liderów bezpieczeństwa ruchu drogowego

Do 15 października br. można zgłaszać kandydatury do nagrody Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. To prestiżowe wyróżnienie jest okazją do uhonorowania osób i instytucji, które wniosły trwały wkład w rozwój i propagowanie bezpieczeństwa drogowego, a także podziękowania za podejmowane działania i udzielone wsparcie dla kampanii promujących bezpieczeństwo drogowe.

Czytaj więcej
14 lipca 2014

Cała Polska zaangażowana w akcję „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Ze statystyk Policji wynika, że przez miesiąc trwania kampanii, tj. od 9 czerwca do 9 lipca, przeprowadzono łącznie 505 539 kontroli drogowych, w trakcie których rozdawanych było 440 tys. naklejek. W inicjatywę angażuje się coraz więcej podmiotów, które chcąc zamanifestować hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pomagają w dystrybucji naklejek. 

Czytaj więcej
9 czerwca 2014

Polscy kierowcy deklarują: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Badania Instytutu Transportu Samochodowego ITS oraz dane statystyczne Policji wskazują, że w  latach 2000-2012 liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców spadła o ponad połowę (55,4%). Szeroka koalicja firm i instytucji, działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zamierza wykorzystać wzrost świadomości społeczeństwa, aktywizując Polaków do poparcia hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i umieszczenia nalepki z takim napisem na tylnej szybie samochodu.

Czytaj więcej
12 maja 2014

IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem

Instytut Monitorowania Mediów po raz dziewiąty przeanalizował zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 274 nowych przekazów reklamowych piwa wyemitowanych w trzech pierwszych miesiącach roku, okresie bezpośrednio poprzedzającym sezon piwny. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

Czytaj więcej
31 marca 2014

Piwowarzy: rok 2014 zapowiedzią stabilizacji sprzedaży

W ciągu czterech kwartałów 2013 roku polscy piwowarzy sprzedali na rynku krajowym prawie 37 mln hl piwa, co dla branży piwowarskiej oznacza 2,2% spadek w stosunku do rekordowego pod względem sprzedaży roku 2012.  Związek Pracodawców - Browary Polskie, prognozuje, że w 2014 roku sprzedaż ustabilizuje się na obecnym poziomie, nie wykluczając jednocześnie niewielkiej, 1% poprawy wyników. 

Czytaj więcej
19 lutego 2014

STANOWISKO BRANŻY PIWARSKIEJ W SPRAWIE GRY NEKNOMINATION

Jesteśmy wyraźnie zaniepokojeni docierającymi do nas w ostatnim czasie za pośrednictwem mediów informacjami dotyczącymi rosnącej popularności dostępnej poprzez serwis społecznościowy Facebook oraz kanał YouTube, gry NekNomination, będącej swego rodzaju „łańcuszkiem alkoholowym”.

Czytaj więcej
19 lutego 2014

STANOWISKO BRANŻY PIWARSKIEJ W SPRAWIE GRY NEKNOMINATION

Organizacje reprezentujące przemysł piwowarski w Polsce z ogromnym oburzeniem i zaniepokojeniem obserwują promocję gry NekNomination na portalach społecznościowych. Działania tego typu nie tylko są nieetyczne, niemoralne, ale w istocie promują zachowania niebezpieczne dla zdrowia i życia ich uczestników.

Czytaj więcej
10 lutego 2014

Reklamy piwa w ostatnim kwartale 2013 roku

IV kwartał upłynął pod znakiem najmniejszej - w skali roku - aktywności reklamowej browarów – wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W miesiącach październik – grudzień polscy piwowarzy wyemitowali łącznie 244 nowe reklamy - niemal o połowę mniej niż w kwartale poprzedzającym. Raport analizujący aktywność reklamową producentów piwa został przygotowany przez IMM po raz ósmy. Jego celem jest analiza zgodności reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
6 grudnia 2013

Polski fotograf wyróżniony przez europejskich browarników

Laureatem III edycji międzynarodowego konkursu fotograficznego Faces of Brewing został Polak, autor zdjęcia „Social Lubricant”. Wręczenie nagrody oraz prezentacja wyróżnionego zdjęcia odbyło się 4 grudnia podczas gali Beer Serves Europe – wydarzenia europejskiej branży piwowarskiej organizowanego cyklicznie w Brukseli. Oficjalny patron konkursu,  polskie browary zrzeszone w Związku Browary Polskie,  ufundowały dodatkową nagrodę dla najlepszego zdjęcia nadesłanego z Polski. 

Czytaj więcej
28 listopada 2013

Wkład branży hotelarsko-gastronomicznej w gospodarkę

28 listopada, na briefingu prasowym w Warszawie, ogłoszony został raport Ernst & Young analizujący kondycję europejskiej oraz polskiej branży hotelarsko-gastronomicznej. Raport, przygotowany na zlecenie The Brewers of Europe (Europejskiego Stowarzyszenia Browarów) oraz stowarzyszenia HOTREC (Europejskiego Stowarzyszenia Restauracji, Hoteli i Kawiarni), zawiera statystyki zebrane za okres 2000-2010. Dane dowodzą znaczenia sektora HORECA zarówno dla europejskiej, jak i polskiej gospodarki. Inicjatorem publikacji raportu na rynku polskim jest Związek Browary Polskie, reprezentujący trzech największych producentów piwa w Polsce, odpowiadających za 85% rynku. 

Czytaj więcej
12 listopada 2013

Apel europejskich browarów o przełożenie polityki UE na praktyczne działanie

Bruksela, 12 listopada 2013: w liście otwartym opublikowanym w Parliament Magazine Pierre-Olivier Bergeron, Sekretarz Generalny The Brewers tłumaczy, że radzenie sobie z problematyką nadużywania alkoholu wymaga dialogu, partnerstwa i przede wszystkim działania.

Czytaj więcej
25 października 2013

Branża piwowarska zaprezentowała bogactwo kultury piwnej Relacja z gali Piwne Pozytywy 2013

69 marek piwa, 12 stylów piwnych, grono ekspertów oraz znakomitych osobistości w jednym miejscu – gala Piwnych Pozytywów 2013 za nami. Pomysłodawca wydarzenia – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, skupiający liderów rynku – Carlsberg Polska, Grupę Żywiec, Kompanię Piwowarską w ten sposób prezentuje bogactwo kultury złotego trunku!

Czytaj więcej
15 października 2013

Guillaume Duverdier obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego Grupy Żywiec S.A.

Guillaume Duverdier obejmie stanowisko Dyrektora Zarządzającego, a następnie, w wyniku uchwały Rady Nadzorczej, zostanie powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Grupy Żywiec S.A., zastępując w tej roli Xaviera Belison. Duvardier przeniesie się do Polski z Egiptu, gdzie obecnie sprawuje funkcję prezesa Al Ahram Beverages Company w Egipcie, związanej z Grupą HEINEKEN. Guillaume rozpocznie swoje urzędowanie jako Dyrektor Zarządzający 11 listopada.  

Czytaj więcej
17 września 2013

Inicjatywy branży piwowarskiej na rzecz poprawy jakości usług w gastronomii

Statystyczny Polak wypija rocznie ponad 90 litrów piwa, co pozycjonuje nasz kraj w europejskiej czołówce pod względem spożycia tego napoju. Mimo wysokiej pozycji Polski w tej klasyfikacji, model konsumpcji piwa w naszym kraju znacznie się różni od takich piwnych potęg jak Niemcy, Czechy czy Belgia, w których ważną rolę odgrywają bary i puby. W celu popularyzacji konsumpcji piwa poza domem polska branża piwowarska podejmuje działania mające na celu poprawę jakości usług świadczonych w lokalach gastronomicznych.    

Czytaj więcej
9 września 2013

„W ciąży nie piję alkoholu” – nowy znak na etykietach piw

Od września 2013 r. na opakowania piw produkowanych przez browary zrzeszone w Związku Browary Polskie zostanie wprowadzony znak „W ciąży nie piję alkoholu”. Projekt jest elementem działań edukacyjnych branży piwowarskiej ukierunkowanych na odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, a także wyrazem świadomości problemu, jakim jest spożywanie alkoholu w czasie ciąży. Inicjatywa zakomunikowana została 9 września podczas briefingu prasowego, zorganizowanego z okazji Światowego Dnia FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy). Wydarzenie objęła patronatem Parlamentarna Grupa Kobiet.

Czytaj więcej
12 sierpnia 2013

Sezon letni 2013 w pełni – reklamy piwa zgodne z zasadami etyki

W drugim kwartale 2013 roku branża piwowarska wyemitowała łącznie 455 nowych przekazów reklamowych. Pomimo częstszej obecności w mediach branża utrzymuje wysoki poziom przygotowywanych komunikatów - żadna z reklam piwa wyemitowanych w okresie 1 kwietnia – 30 czerwca nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
25 lipca 2013

Startuje wakacyjna akcja pod patronatem poseł Beaty Bublewicz i Dekady BRD

25 lipca - w Dniu Bezpiecznego Kierowcy - została zainaugurowana wakacyjna akcja „Stop! Drogowy absurd”. Projekt, będący wspólną inicjatywą poseł Beaty Bublewicz i internetowej społeczności odpowiedzialnych kierowców Klubu DRIvera, ma na celu wskazanie na polskich drogach miejsc szczególnie niebezpiecznych na drogowej mapie Polski, które wymagają zmiany oznakowania lub wprowadzenia innych elementów infrastruktury.

Czytaj więcej
21 czerwca 2013

„Pozory mylą, dowód nie” wśród najbardziej efektywnych kampanii na świecie

Ogólnopolski program edukacyjny „Pozory mylą, dowód nie” jako jedna z dwóch polskich kampanii został zaliczony do najciekawszych i najbardziej efektywnych światowych inicjatyw społecznych. Wyboru dokonało jury złożone z czołowych specjalistów w zakresie kampanii społecznych w USA, działające w ramach międzynarodowego projektu Creative for Good. Wszystkie wyróżnione kampanie ogłoszone zostaną 21 czerwca podczas uroczystości Cannes Lions. 

Czytaj więcej
10 czerwca 2013

Nowy prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie Tomasz Bławat przewodzi branży piwowarskiej

Tomasz Bławat, szef Carlsberga w Polsce, został nowym prezesem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Nowy prezes branżowej reprezentacji piwowarów ma wieloletnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich, w tym w branży FMCG. Od lat jest zawodowo związany z rynkiem piwa w Polsce i Europie. 

Czytaj więcej
8 maja 2013

Reklamy piwa u progu sezonu letniego zgodne z zasadami etyki

W pierwszym kwartale 2013 roku branża piwowarska wyemitowała łącznie 265 nowych reklam piwa. Żaden z przekazów reklamowych, których emisja przypadła na okres poprzedzający sezon największej sprzedaży piwa, nie naruszał zasad Kodeksu Etyki Reklamy. 

Czytaj więcej
25 kwietnia 2013

Branżowy lider w Rankingu Odpowiedzialnych Firm – Kompania Piwowarska potwierdza swoje kompetencje w dziedzinie CSR

Siódma edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm przyniosła Kompanii Piwowarskiej kolejne wyróżnienia na polu CSR. Firma bierze udział w ROF od początku jego istnienia – w tym roku zajęła 2. miejsce w klasyfikacji generalnej i została liderem kategorii branżowej.

Czytaj więcej
22 lutego 2013

Czy rzeczywiście był „efekt Euro”?

Perspektywy dla branży piwowarskiej w 2013 r. 

Czytaj więcej
29 stycznia 2013

Rodzicu, masz wpływ na to, czy Twoje dziecko sięgnie po alkohol!

28 stycznia ferie zimowe rozpoczęła młodzież szkolna w 4 województwach, w tym w województwie mazowieckim. Niezależnie od tego, czy dziecko spędzi ten okres na obozie zimowym, czy zostanie w domu, narażone jest na wiele niebezpieczeństw wynikających z faktu ograniczonej kontroli dorosłych. Jednym z takich zagrożeń jest wczesna inicjacja alkoholowa dorastającej młodzieży. Organizatorzy ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie” Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie i Komenda Główna Policji podkreślają, że to, czy i kiedy dojdzie do pierwszego kontaktu osoby niepełnoletniej z alkoholem, w znacznej mierze zależy od rodziców. 

Czytaj więcej
25 stycznia 2013

Nagrodzono najbardziej Odpowiedzialne Gminy w Polsce

Wybrano 10 gmin najbardziej zaangażowanych w ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim w swoim regionie. Liderzy dobrych praktyk zostali uhonorowani tytułem Odpowiedzialnej Gminy 2012 na spotkaniu w Ministerstwie Gospodarki 24 stycznia. 

Czytaj więcej
18 stycznia 2013

Odpowiedzialne Gminy zostaną nagrodzone w Ministerstwie Gospodarki

10 gmin najbardziej zaangażowanych w ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim zostanie uhonorowanych tytułem Odpowiedzialnej Gminy 2012 na spotkaniu w Ministerstwie Gospodarki. Samorządy zostały wybrane na podstawie sprawozdań z działań profilaktycznych i edukacyjnych, zrealizowanych w swym regionie w ramach kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, organizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i Komendę Główną Policji. 

Czytaj więcej
14 grudnia 2012

IV edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie” zakończona sukcesem!

Zakończyły się działania w ramach ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. Akcja, ukierunkowana na ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, trwała od lipca do połowy grudnia. Działania edukacyjne objęły blisko 500 samorządów w całej Polsce, co stanowi podwojenie wyniku z ubiegłorocznej edycji programu. 

Czytaj więcej
14 grudnia 2012

Aż 16% rodziców w ogóle nie rozmawia z dziećmi o zagrożeniach związanych z alkoholem.

Z badań przeprowadzonych przez Wydawnictwo Librus wynika, że 16% rodziców w ogóle nie rozmawia ze swoimi dziećmi na temat zagrożeń związanych z wczesną inicjacją alkoholową. Najczęściej podawanym powodem takiego stanu rzeczy jest wiara rodziców w rozsądek dziecka. Czy aby słuszna? Organizatorzy kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” mówią, że niekoniecznie.

Czytaj więcej
14 grudnia 2012

10 gmin, które najskuteczniej walczą ze sprzedażą alkoholu niepełnoletnim

Wybrano 10 gmin najbardziej zaangażowanych w walkę ze sprzedażą alkoholu osobom niepełnoletnim. Samorządy zostały wyróżnione na podstawie sprawozdań z działań edukacyjnych, zrealizowanych na swoim terenie w ramach ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”.  Kampania, organizowana od 2009 roku przez Związek  Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego i Komendę Główną Policji, od lipca zaktywizowała wokół problemu wczesnej inicjacji alkoholowej blisko 500 gmin z całej Polski.

Czytaj więcej
4 grudnia 2012

Producenci piwa stawiają na etyczną reklamę

Jesienią 2012 r. polscy piwowarzy wyemitowali prawie o połowę mniej nowych reklam niż w okresie letnim. Po mistrzostwach Euro 2012 piwna ofensywa marketingowa przeniosła się do sieci, głównie kosztem prasy i radia. Pomimo tych przetasowań nie odnotowano uszczerbku na jakości: piwo promuje się wciąż zgodnie z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
18 września 2012

Branża piwowarska zakończyła pierwsze półrocze 2012 roku wzrostem wolumenu sprzedaży, ale malejącą zyskownością.

Po pierwszym półroczu 2012 roku, branża piwowarska odnotowała 7 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Najlepszymi miesiącami tego roku okazały się maj i lipiec. 

Czytaj więcej
21 sierpnia 2012

Lato 2012: ofensywa reklamowa piwa zgodna z zasadami etyki

Aż 582 nowe reklamy piwa wyemitowano w II kwartale 2012 r., poprzedzającym mistrzostwa Euro 2012. Żadna z nich nie naruszała zasad Kodeksu Etyki Reklamy – podkreślają przedstawiciele branży.

Czytaj więcej
2 sierpnia 2012

Minister Sprawiedliwości popiera kampanię „Pozory mylą, dowód nie”

„Pozory mylą, dowód nie" – to hasło ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej, której celem jest ograniczanie spożycia alkoholu przez nieletnich. Kampania organizowana jest już po raz 4 przez Komendę Główną Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Do tegorocznej edycji dołączyło również Ministerstwo Sprawiedliwości, obejmując kampanię honorowym patronatem.

Czytaj więcej
23 lipca 2012

Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol – Pozory mylą, dowód nie 2012

„Pozory mylą, dowód nie" – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.

Czytaj więcej
3 kwietnia 2012

W polskim piwie wyłącznie polski chmiel

Polskie browary będą wykorzystywać chmiel pochodzący wyłącznie od polskich plantatorów. Browary będą zawierały nowe kontrakty na dostawy chmielu wyłącznie z polskimi plantatorami tego surowca. Plantatorzy muszą się jednak uzbroić w cierpliwość, aby dobiegły końca wieloletnie kontrakty międzynarodowe, które browary zawarły kilka lat temu. Kluczową rolę w mediacji między plantatorami chmielu, przetwórcami a browarami odegrał Minister Rolnictwa.

Czytaj więcej
1 marca 2012

Unia Europejska popiera prospołeczne inicjatywy producentów piwa

Komisja Europejska przyjęła pierwsze wspólne ponadnarodowe zobowiązanie do realizacji działań prospołecznych i edukacyjnych, złożone przez przedstawicieli 3500 producentów piwa z całej Europy. Zobowiązanie jest zgodne ze strategią Unii Europejskiej, ma charakter dobrowolny

Czytaj więcej
15 lutego 2012

Rozmawiajcie zanim zaczną pić. Branża piwowarska z programem dla rodziców

Trwają ostatnie tygodnie ferii. W poniedziałek zimową przerwę od zajęć rozpoczęło kilkadziesiąt tysięcy uczniów z pięciu ostatnich województw. Część z nich spędzi ją w domowym zaciszu, inni pojadą na różnego typu obozy i wycieczki. Niezależnie od pomysłu na czas wolny, obie grupy są niemal jednakowo narażone na pokusy, jakie niesie chwilowe wyrwanie się spod wychowawczej kontroli. Tej zimy przedwczesną inicjację alkoholową przejdą kolejne tysiące nastolatków. Polskie prawo mówi wyraźnie: alkohol tylko dla pełnoletnich. Producenci piwa dodają: rozmawiajmy o nim z dziećmi.

Czytaj więcej
15 grudnia 2011

Raport Ernst&Young edycja 2011 – rozdział dot. Polski

Opublikowany przez The Brewers of Europe i Ernst & Young raport "The Contribution Made by Beer to European Economy" podsumowuje kondycję polskiej i europejskiej branży piwowarskiej w 2010 roku.

Czytaj więcej
15 listopada 2011

Piwo reklamowane etycznie.

Żadna z 378 reklam piwa wyemitowanych w III kwartale 2011 r. nie naruszała zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Czytaj więcej
27 października 2011

Informacja Prasowa – 5 lat samoregulacji w reklamie

Do końca 2010 roku Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpatrzył 2641 skarg złożonych przez konsumentów, przedsiębiorców, organy administracji publicznej oraz organizacje pozarządowe.

Czytaj więcej
21 września 2011

Najważniejsze konkluzje Beer&Health Forum, Bruksela, 20.09.2011

20 września br. w Brukseli odbyło się 6 Sympozjum „Piwo i Zdrowie” w czasie którego czołowi europejscy naukowcy i eksperci pokazywali, iż umiarkowane spożywanie piwa przez osoby dorosłe może być elementem zdrowego stylu życia.

Czytaj więcej
13 września 2011

„Mądrym był czlowiekiem ten, który wynalazł piwo” – Platon

Ta myśl Platona to jedna z dewiz European Beer Consumers Union - organizacji miłośników i koneserów złocistego napoju, zrzeszającej organizacje narodowe z 13 krajów Europy. Jej Manifest na lata 2009-2014 przedstawiamy tutaj.

Czytaj więcej
9 września 2011

31 sierpnia zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do kampanii edukacyjnej „Pozory mylą”

Prawie 280 gmin z całej Polski bierze udział w kolejnej edycji kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Kampania organizowana jest po raz trzeci przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie oraz Komendę Główną Policji, pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości.

Czytaj więcej
23 maja 2011

Branża Piwowarska na początku 2011 roku – obraz rynku i nowe zasady odpowiedzialnościowe.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie - organizacja, zrzeszająca największe browary w Polsce – ustalił nowe zasady stosowania znaków odpowiedzialnościowych.

Czytaj więcej
17 marca 2011

O piwie w kuchni, czyli Menedżer Technologii Smaku – nowy kierunek studiów podyplomowych na Politechnice Łódzkiej.

Jak smakować piwo, od słodu do piwa czy analiza sensoryczna piwa - takie m.in. zagadnienia poznawać będą słuchacze nowego kierunku studiów podyplomowych. - Menedżer Technologii Smaku – otwartego w lutym na Politechnice Łódzkiej.

Czytaj więcej
21 października 2010

Branża piwowarska po pierwszym półroczu 2010 roku

Po słabym 2009 roku, branża piwowarska zamknie 2010 rok również na minusie. Spadek sprzedaży na rynku krajowym za I półrocze wyniósł 3,74 proc.Jeśli porównać I półrocze 2010 z analogicznym okresem ubiegłego roku, spadek sprzedaży na rynku piwowarskim wyniósł blisko 4 procent.

Czytaj więcej
7 października 2010

Wyniki kontroli jakości piwa

16 września br. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wystosowała komunikat na temat wyników kontroli jakości piwa przeprowadzonej w 27 podmiotach. W  mediach pojawiło się szereg publikacji, które zawierały nierzetelne dane, wynikające z  nadinterpretacji lub błędnej interpretacji raportu z kontroli Inspekcji. Wymagają one komentarza branży piwowarskiej w  trosce o rzetelność informacji przekazywanych opinii publicznej.

Czytaj więcej
6 sierpnia 2010

Piwowarzy za etyczną reklamą

W 2007 roku The Brewers of Europe złożyło na Europejskim Forum ds. Alkoholu i Zdrowia ogólnoeuropejską deklarację, w której zobowiązano się zwiększyć standardy reklamy piwa w Unii Europejskiej. W celu analizy i oceny działań branży w obszarze samoregulacji, europejskie stowarzyszenie The Brewers of Europe wspólnie z European Advertising Standards Alliance (EASA) oraz Światową Federacją Reklamodawców opublikowało raport „Odpowiedzialna reklama piwa poprzez samoregulację", podsumowujący samoregulację branży w okresie 2007 – 2010.

Czytaj więcej
27 lipca 2010

Pozory mylą, dowód nie

Według ostatnich badań PBS DGA przeprowadzonych metodą Tajemniczy Klient 53 proc. sprzedawców sprzedało alkohol osobom wyglądającym na niepełnoletnie. Tę liczbę od lat starają się zmniejszyć Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, a od roku robią to wspólnie prowadząc kampanię „Pozory mylą, dowód nie”. 27 lipca 2010 roku rusza kolejna edycja kampanii ze wsparciem nowych, niestandardowych środków przekazu, które mają na celu uczulić sprzedawców i świadków sprzedaży na ten problem.

Czytaj więcej
6 lipca 2010

Piwowarzy za etyczną reklamą

W 2007 roku The Brewers of Europe złożyło na Europejskim Forum ds. Alkoholu i Zdrowia ogólnoeuropejską deklarację, w której zobowiązano się zwiększyć standardy reklamy piwa w Unii Europejskiej. W celu analizy i oceny działań branży w obszarze samoregulacji, europejskie stowarzyszenie The Brewers of Europe wspólnie z European Advertising Standards Alliance (EASA) oraz Światową Federacją Reklamodawców opublikowało raport „Odpowiedzialna reklama piwa poprzez samoregulację", podsumowujący samoregulację branży w okresie 2007 – 2010.

Czytaj więcej
19 maja 2009

Christopher Barrow Prezesem Zarządu ZPPP Browary Polskie

Christopher Barrow objął stanowisko Prezesa Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, którym będzie przez najbliższe dwa lata. Nowy Prezes ZPPP pełni również funkcję przedstawiciela Związku w najwyższych władzach organizacji europejskiej The Brewers of Europe oraz Prezesa Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Czytaj więcej
7 listopada 2008

Europejska Noc Bez Wypadku na piątkę

Fundacja KRZYŚ oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie wspólnie z partnerami zorganizują V. edycję kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku”.

Czytaj więcej
7 listopada 2008

Maciej Rybicki prezesem zarządu ZPPP Browary Polskie

W październiku Maciej Rybicki objął stanowisko prezesa zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie.

Czytaj więcej
7 listopada 2008

Branża piwowarska po I półroczu

Pierwsza połowa roku przyniosła wzrost sprzedaży na rynku piwa na poziomie ponad 3%, a do budżetu tylko z tytułu akcyzy wpłynęło ponad 1,4 miliarda złotych.

Czytaj więcej
7 listopada 2008

Przystąpienie do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

4 czerwca 2008 r. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego został przyjęty w poczet członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Czytaj więcej
22 września 2008

„Prowadzący – niepijący”

W ostatni weekend sierpnia zakończyła się kampania edukacyjna "Prowadzący - niepijący" realizowana na Pomorzu przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Animacje były prowadzone w gdańskich i sopockich lokalach, a wzięło w nich udział 5 500 osób.

Czytaj więcej
22 września 2008

„Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!”

Z badań przeprowadzonych przez niezależny ośrodek badawczy TNS OBOP na temat postaw Polaków wobec sprzedaży alkoholu nieletnim wynika, że 96 proc. ankietowanych uważa sprzedaż alkoholu osobom nieletnim za negatywne zjawisko. Jednocześnie 82 proc. badanych dostrzega, że niepełnoletnia młodzież w Polsce ma łatwy dostęp do alkoholu. Wychodząc na przeciw temu problemowi społecznemu Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego rozpoczął kolejną edycję kampanii "Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony!”

Czytaj więcej
22 września 2008

Klubdrivera.pl w sieci odpowiedzialnych kierowców

W ramach kampanii edukacyjnej "Prowadzący - niepijący" wystartował internetowy klub odpowiedzialnych kierowców - klubdrivera.pl. Zasada DRIvera to zero tolerancji dla jazdy po alkoholu. Każdy uczestnik Klubu bierze udział w specjalnych konkursach z wiedzy nt. bezpieczeństwa ruchu drogowego, ma również dostęp do interaktywnych narzędzi: gier i symulatora.

Czytaj więcej
Pokaż więcej Pokaż mniej